بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

انتخاب پارچه برای چاپ شال و روسری

در این مقاله میخوانیم:

فرآیند چاپ روی شال و روسری به روش های مختلفی صورت می گیرد. شال و روسری به عنوان بخشی از المان های پوشش های زنان شناخته می شود و از همین رو طرح ها و مدل های مختلفی برای آنها در نظر گرفته می شود. انتخاب پارچه برای چاپ شال و روسری را در ادامه توضیح داده ایم.

علاوه بر شال و روسری، شال گردن ها نیز از جمله پوشاک مورد استفاده هم برای خانم ها هم برای آقایان به شمار می رود. این روزها تنوع شال گردن ها نیز بسیار زیاد بوده و عمدتاً در فصول سرد سال به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، فرآیند چاپ بر روی شال و روسری از اهمیت بالایی برخوردار است و این فرآیند باید با دقت و کیفیت بالا صورت بگیرد.

روش های مختلفی برای چاپ طرح روی شال و روسری به کار گرفته می شود که شامل چاپ سیلک، چاپ مستقیم، چاپ قالبی، چاپ دیجیتالی، چاپ خیس و ترانسفر می باشد. شما می توانید از طرح و تصویری را که مد نظر داشته باشید را بر روی شال و روسری خود چاپ کنید.

یکی از متداول ترین روش های چاپ پارچه برای چاپ شال و روسری، چاپ دیجیتال می باشد، این روش در کمترین سرعت و بالاترین کیفیت صورت می گیرد و از همین رو بسیار محبوب است. همچنین، برای پارچه هایی که دارای پارچه هایی نسبتاً ضخیم تر هستند، می توان از روش چاپ مستقیم بر روی پارچه نیز استفاده کرد.

به صورت کلی شال و روسری ها دارای ابعاد و کاربردهای مختلفی هستند، برخی از شال ها برای زمستان مناسب هستند و برخی هم برای فصل تابستان. همین امر تاثیر بسیاری بر روی طرح چاپ و روش چاپی مورد استفاده خواهد داشت.

همچنین کاربرد شال و روسری برای مکان های رسمی و یا روزمره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه همراه ما باشید تا با چاپ روی پارچه برای چاپ شال و روسری بیشتر آشنا شویم.

انواع پارچه برای چاپ شال و روسری

جنس پارچه شال و روسری ها متفاوت می شود، از پر کاربردترین و محبوب ترین متریال هایی که در تولید شال و روسری استفاده می شود می توان به پارچه های نخی اشاره کرد.

از شال و روسری های نخی به صورت گسترده در فصول گرم سال و تابستان استفاده می شود چرا که گردش هوا را میسر می کند و تا حدودی نیز کمتر از برخی دیگر از پارچه ها چروک می شود. معمولاً در شال و روسری های نخی از پنبه استفاده می شود و این شال و روسری ها از زیبایی نیز برخوردار هستند.

چاپ شال و روسری پشمی

از دیگر شال و روسری های پر کاربرد می توان به شال و روسری های پشمی اشاره کرد که به صورت متداول در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می گیرند. شال های پشمی هم بین بانوان طرفدار دارند و هم بین آقایان از همین رو تنوع آنها در ابعاد، طرح و رنگ ها بسیار بالا می باشد. در این دست شال ها نیز از الیاف پنبه ای استفاده می شود، این شال ها از ضخامت بیشتری نسبت به شال های نخی برخوردار هستند و می توانند گرما را در خود نگه دارند.

چاپ شال و روسری حریر و ساتن

حریر پارچه ای است که بیشتر برای بانوان و برای مناسبات خاص و مکان های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه بسیار نازک و سبک می باشد و در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. پارچه های ساتن نیز در برخی مواقع برای شال گردن ها مورد استفاده قرار می گیرند، این پارچه ها بسیار سر بوده و چاپ تصویر بر روی آنها از زیبایی بالایی برخوردار خواهد بود. از پارچه های ساتن می توانید به عنوان دستمال گردن استفاده نمایید.

چاپ شال و روسری ابریشم و مخمل

ابریشم و مخمل از جمله پارچه های مجلسی شناخته می شوند، اما می توانید در هر مکانی از این پارچه استفاده کنید. روسری ها و شال های ابریشم و مخمل به دلیل ظاهر زیبایی که دارند در ترکیب با تصاویر و طرح های چاپ شده می توانند جذابیت بالایی داشته باشند.

چاپ بر روی شال و روسری

شما می توانید طرح ها و رنگ های مورد علاقه خود را بر روی شال و روسری چاپ کنید، اما باید در نظر داشته باشید که انتخاب پارچه مناسب با توجه به کاربردی که دارید از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که می خواهید از شال و روسری به صورت روزمره استفاده نمایید، باید پارچه هایی را در نظر بگیرید که بتوانید آنها را به صورت مداوم شستشو دهید. همچنین روش چاپ و نوع رنگ های به کار رفته در آن، از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب شال و روسری خواهند بود.

در صورتی که علاقمند به استفاده از شال و روسری در مراسم های رسمی هستید، بهتر است از رنگ ها و طرح هایی استفاده کنید که مناسب محیط باشند و از طرفی برای شال و روسری های روزمره، در انتخاب رنگ و طرح هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

محبوب ترین روش های چاپ پارچه برای چاپ شال و روسری

با توجه به نوع پارچه ای که انتخاب می کنید می توانید از روش های چاپ روی پارچه مختلفی بهره مند شوید. متخصصین این صنعت با توجه به نوع پارچه و الیاف آن بهترین روش چاپ را برای شما انتخاب می کنند تا در نهایت طرح چاپ شده از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد.

چاپ سابلیمیشن (sublimation) از جمله روش های پر کاربرد در چاپ شال و روسری می باشد، در فرآیند چاپ به روش سابلیمیشن، رنگ‌دانه ها در فرآیند تصعید از جامد به گاز تبدیل می شوند و پس از اعمال حرارت بر روی طرح، عملیات چاپ صورت می گیرد.

چاپ دیجیتال نیز یکی از روش های محبوب چاپ پارچه برای چاپ شال و روسری به شمار می رود، در این روش شما امکان چاپ هر طرح و رنگی را بر روی پارچه خواهید داشت و همچنین طرح چاپ شده از این طریق از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.

انتخاب دستگاه چاپ روی پارچه

به صورت کلی دستگاه های چاپ در دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل دستگاه های چاپ مستقیم و دستگاه های چاپ غیر مستقیم هستند. دستگاه های چاپ پارچه این روزها از پیشرفت بسیاری برخوردار شده اند، بنابراین کیفیت نهایی طرح چاپ شده معمولاً بالا خواهد بود و همچنین این فرآیند با سرعت بالایی امکان پذیر خواهد بود.

دستگاه های چاپ با توجه به کاربردی که دارند، انواع مختلفی را شامل می شوند. انتخاب دستگاه مناسب برای چاپ، نیازمند اطلاعات تخصصی در مورد هر یک از دستگاه ها می باشد؛ شما می توانید انتخاب دستگاه مناسب چاپ را به متخصصین چاپی نیک بسپارید تا بر اساس ترجیحات شما بهترین روش را برای فرآیند چاپ محصول مورد نظر شما انتخاب نمایند.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *