بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

آموزش راهنمای طراحی پرچم

در این مقاله میخوانیم:

همانطور که اطلاع دارید؛ پرچم ها یک دسته از بهترین و فوق العاده ترین ابزارها برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای به شما میروند که چاپ آن ها برای هر کسب و کار و بیزینسی الزامی است. 

علاوه بر این مسئله نکته و مسئله مهم دیگری که در استفاده از پرچم به عنوان یک عنصر تبلیغاتی خیلی مهم محسوب میشود؛ طراحی درست و مناسب پرچم ها است؛ که قصد داریم در این مقاله در ارتباط با طراحی پرچم و راهنمایی برای طراحی ان صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید. آموزش راهنمای طراحی پرچم را در ادامه بخوانید.

مراحل طراحی پرچم

راهنمای چاپ پرچم

پیش از آن که در ارتباط با طراحی پرچم صحبت کنیم؛ لازم میدانیم مراحل طراحی پرچم را ذکر کنیم؛ در ادامه این مراحل به تفکیک ذکر شده اند.

مرحله اول: انتخاب نوع پرچم و ارسال لوگو

در اولین مرحله نوع پرچم با توجه به کاربرد آن انتخاب می شود. انواع پرچم های مناسب چاپ کسب و کارها شامل:

پس از انتخاب نوع پرچم،  صاحبین یک کسب و کار از یک شرکت یا چاپخانه میخواهند به شروع طراحی پرچم های تبلیغاتی برای آن بزینس بپردازند و به صورت همزمان لوگوی خود را به شکلی کاملا با کیفیت و واضح برای چاپخانه ارسال میکنند؛ پس از طی کردن این مراحل گرافیست های آن چاپخانه طراحی پرچم را آغاز میکنند.

مرحله دوم: ارائه طرح های آزمایشی

 پس از این که صاحب کسب وکار مورد نظر بخشی از هزینه تخمین زده شده را برای انجام طراحی پرچم و پس از آن چاپش به تعداد موردنیاز پرداخت کرد؛ چند طرحی که به شکل آزمایشی طراحی شده اند به صاحبکار تحویل داده میشود و سپس آن فرد یکی از طرح ها را برای انجام مراحل بعدی انتخاب میکند.

مرحله سوم: اصلاحات

اگر فردی که به سفارش طراحی پرچم و چاپ آن پرداخته است؛ ایراداتی بر روی طرح ارائه شده بگذارد؛ در این مرحله بایستی ان اصلاحات بر طرف شوند و پس از تاید دوباره توسط شخص بایستی مرحله بعد انجام شود.

مرحله چهارم: چاپ

پس از اینکه اندازه پرچم ها، نوع پرچم، نوع میله پرچم، تعداد آن ها و اطلاعاتی از این قبیل مشخص شد؛ چاپخانه شروع به چاپ پرچم میکند؛ که چاپ آن ها بستگی به میزان بزرگی سفارش مدت زمان خاصی طول میکشد و سپس به فردی که سفارش را ثبت کرده؛ پس از دریافت کامل هزینه تحویل داده میشود.

هزینه چاپ و طراحی پرچم چقدر است؟

راهنمای چاپ کردن پرچم

در جواب به سوال فوق باید بگوییم؛ با توجه به این مسئله که انواع مختلفی پرچم در دنیا وجود دارد؛ نمیتوان گفت یک هزینه مشخص برای چاپ و طراحی هر پرچم وجود دارد؛ اما میتوان گفت؛ هزینه چاپ و طراحی هر پرچم به عواملی مانند؛ نوع پارچه استفاده شده، مدت زمانی که برای طراحی پرچم صرف شده، تعداد سفارش داده شده، نوع پرچم سفارش داده شده، اندازه پرچم و موارد متنوع و متعدد دیگری بستگی دارد؛ همچنین لازم است ذکر شود با توجه به تاثیری که چاپ هر پرچم در کسب و کار شما میگذارد و سودی که براس شما خواهد آورد؛ مطمئن باشید هزینه ای زیادی برای شما نخواهد داشت.

نرم افزار های مورد استفاده در طراحی پرچم

جالب است بدانید؛ این مسئله برای تعداد زیادی ازافرد سوال هست؛ که در پاسخ به آن باید بگوییم گرافیست ها و طراحان از نرم افزار های متعددی استفاده میکنند؛ که از جمله آن ها میتوان به فتوشاپ و کورل اشاره کرد؛ که هر کدام مزیا و معایب خاص خودشان را دارند و برای ابعاد خاصی از پرچم مورد استفاده قرار میگیرند.

مدت زمان طراحی و چاپ پرچم

بسیاری از صاحبین کسب و کار و افرادی که میخواهند از پرچم به عنوان یک ابزار و برای تبلیغات وبازار یابی کسب و کارشان و همچنین رسیدن به قله های موفقیت استفاده کنند؛ این سوال را میپرسند که چه مدت زمانی طول میکشد تا طراحی و چاپ پرچم برند ما انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این مسئله تا حد بسیار زیادی به شرایط خود افراد و شرایط چاپخانه ای که قرار است چاپ را انجام دهد بستگی دارد؛ اما از عواملی که میتواند بر روی این مدت زمان تاثیر بگذارد نیز میتوان به نوع پرچم درخواستی، تعداد پرچم، نیروی کار چاپخانه، دستگاه مورد استفاده توسط چاپخانه، ایراداتی که به کاردر حین انجام آن وارد میشود و موارد متعدد دیگر بستگی دارد به همین دلیل نمیتوان یک مدت زمان مشخص را میان ثبت سفارش و دریافت آن ذکر کرد.

طرح های قابل اجرا روی پرچم

بسیاری از افراد غالبا سوال میپرسند که چه نوع طرح هایی بر روی انواع پرچم قابل اجراست؟ که در جواب به این سوال باید بگوییم اکثرا تمام انواع طرح ها را میتوان بر روی پرچم اجرا کرد؛ مگر این که شحص کافرما بخواهد پرچم بسیار بزرگ باشد و همچنین تصویری که ارائه میشود؛ کیفیت بسیار پایینی داشته بباشد؛ به جزء دو مورد فوق دیگر طرح ها بر روی انواع پرچم ها قابل اجرا هستند.

نکات مهم در طراحی پرچم

حال که اطلاعات شما در زمینه طراحی پرچم تکمیل شد؛ لازم میدانیم؛ چند نکته را این جا ذکر کنیم؛ که باعث میشود پرچم زیبا تری داشته باشید و آن پرچم بتواند تاثیر بیشتری بر کسب کار شما بگذارد؛ پس در این قسمت هم همراه ما باشید.

نکته اول: طراحی ساده داشته باشید.

این که پرچم ارائه شده توسط بزینس و کسب و کار شما یک طراحی ساده و منحصر به فرد داشته باشد؛ تاثیر زیادی در ماندگاری آن پرچم و برند شما در ذهن افراد میگذارد؛ به همین دلیل اکیدا توصیه میکنیم اگر قصد دارید؛ پرچم شما تاثیری که انتظار دارید را در کسب و کار و بزینستان بگذارد؛ پرچمی را طراحی کنید که خبلی ساده باشد و به زاحتی در ذهن افراد بماند.

نکته دوم: نماد ها را فراموش نکنید.

خوب است بدانید؛ استفاده از برخی نماد ها در طراحی پرچم میتواند تاثیر بسزایی در ماندگاری آن پرچم و جالب توجه بودنش بگذارد؛ از جمله این نماد ها میتوان به وجود یک عکس کوچک از پرچم ایران در گوشه ای از پزچم های دولتی به عنوان نمادی از ملی گرایی اشاره کرد؛ پس این مسئله را فراموش نکنید و از نمادهای مختص بزینس خود برای اثر بخشی پرچمتان بهره بگیرید.

نکته سوم: از حرف استفاده نکنید.

جالب است بدانید؛ بسیاری از بزینس ها و شرکت ها در طراحی پرچم های مختص برندشان به ذکر نام شرکت و یا حتی حروف تبلیغاتی میپردازند؛ که این کار اصلا مناسب نخواهد بود و باعث میشود که اثر گذاری لگوی شرکت شما کاهش پیدا کند و آن طور که باید پرچم و لگوی شرکتاان در ذهن افراد باقی نماند.

نکته چهارم: به شکل خلاقانه از رنگ ها استفاده کنید.

نکته خیلی مهمی که در طراحی پرچم و لگوی شرکت های مختلف بایستی زیاد به آن توجه شود؛ این هست که بایستی شما از رنگ های خلاقانه و جذاب و بر اساس روانشناسی رنگ مخازبینتان استفاده کنید تا آن لگو، پرچم و برند در ذهن افراد جاودانه شوند؛ به طور مثال رنگ های موجود در پرچم کشورمان ایران و همچنین رنگ فیروزه ای از جمله رنگ هایی است که توجه ایرانیان را به خود جلب میکند.

نکته پنجم: خاص باشید.

استفاده از یک سری علائم، لگو ها و یا اندازه های خاص در تولید پرچم های تبلیغاتی به شکلی که بتواند توجه افراد را به خود معطوف کند؛ میتواند تا حد زیادی بر روی ماندگاری آن برند در ذهن افراد تاثیر بگذارد؛ پس اگر میخواهید به هدف خود در زمینه افزایش فروش و سود از طریق استفاده از پرچم های تبلیغاتی برسید؛ این نکته را فراموش نکنید و سعی کنید به طراحی پرچمی بپردازید که خاص و چشم نواز باشد.

نکته ششم: وجود لگو

باید به شما گوشزد کنیم؛ اگر برندتان لگو ندارد؛ به هیچ عنوان استفاده از پرچم به هدف بازاریابی، تبلیغات افزایش فروش و سود موثر نخواهد بود؛ زیرا در صورت نداشتن لگو یا عدم استفاده از آن؛ ان طور که باید و مورد انتظار هست لگوی شما در ذهن افراد باقی نمیماند و جاودانه نمیشود؛ پس حواستان به این نکته و این مسئله باشد و درصورتی که قصد دارید به طراحی پرچم و چاپ ان با هدف بهبود و موفقیت کسب و کارتان بپردازید؛ ابتدا لگو طراحی کنید و سپس به ثبت سفارش بپردازید.

نکات طلایی چاپ پرچم

راهنمای چاپ پرچم

در ادامه چند نکته طلایی که هنگام چاپ پرچم باید به آن توجه داشته باشید را ارائه کرده ایم.

  1. از یک مرکز چاپ با تجربه و معتبر استفاده کنید. چاپ پرچم یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش دارد. از خدمات یک چاپگر معتبر استفاده کنید که تجربه چاپ پرچم را داشته باشد.
  2. از یک فایل طرح با کیفیت بالا استفاده کنید. فایل طرح شما باید دارای رزولوشن بالا و رنگ های CMYK باشد.
  3. با مرکز چاپ مورد نظر خود در مورد جزئیات چاپ پرچم خود مشورت کنید. مشاورین مرکز چاپ چاپی نیک می‌توانند به شما در تعیین اندازه پرچم، نسبت ابعاد و سایر جزئیات کمک کند.
  4. قبل از سفارش چاپ پرچم، یک نمونه پیش نمایش دریافت کنید. این به شما کمک می کند تا از ظاهر پرچم خود مطمئن شوید.
  5. با چاپگر خود در مورد جزئیات چاپ پرچم خود مشورت کنید. چاپگر شما می تواند به شما در تعیین اندازه پرچم، نسبت ابعاد و سایر جزئیات کمک کند.
  6.  از رنگ های مناسب استفاده کنید. رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس پرچم شما داشته باشند. هنگام انتخاب رنگ ها، مهم است که آنها با هدف پرچم شما هماهنگی داشته باشند و از فاصله دور قابل مشاهده باشند.
  7. از طرحی ساده استفاده کنید. پرچم ها باید از فاصله دور قابل مشاهده باشند، بنابراین مهم است که طرحی ساده انتخاب کنید. از استفاده از الگوهای پیچیده یا تصاویر ظریف خودداری کنید.

کلام آخر

برای چاپ پرچم ها باید در نظر داشته باشید که باید از کیفیت چاپ عالی استفاده کنید. چاپ پرچم باید با کیفیت بالا انجام شود تا پرچم شما در برابر فضای باز و آب و هوای مختلف دوام داشته باشد.  چاپ پرچم یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش دارد. مرکز چاپ چاپی نیک از با کیفیت ترین متریال و از رنگ های مقاوم در برابر آفتاب استفاده می کند و می توانید با خیالی آسوده پرچم های مورد نظر خود را برای سفارش به آن بسپارید.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *