بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

انواع روش های چاپ عکس روی تی شرت و انتخاب طرح مناسب

در این مقاله میخوانیم:

با گسترش صنعت مد و فشن و افزایش علاقه افراد در جوامع مختلف به این صنعت، شاهد پیشرفت روش های چاپ و طراحی لباس و پوشاک در دنیا بوده ایم. چاپ بر روی انواع پوشاک از جمله تی شرت این روزها از طرفداران بسیاری برخوردار است و خیلی از افراد ترجیح می دهند طرح و نقش های چاپ شده بر روی لباس هایشان را خودشان انتخاب کنند و به نحوی با این کار علاقمندی های خود را نیز به نمایش بگذارند. روش های چاپ عکس روی تی شرت را یاد بگیرید.

امروزه روش های متنوعی برای چاپ بر روی لباس وجود دارد، با این حال روش های دستی و یا سنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در یک نگاه کلی، متداول ترین نحوه چاپ عکس روی تی شرت استفاده از ماشین آلات پیشرفته چاپ است و بهره مندی از این دستگاه های پیشرفته تضمین کننده افزایش کیفیت و دقت چاپ انجام شده بر روی تی شرت و انواع دیگر پوشاک می شود.

همچنین، دستگاه های چاپ فرآیند چاپ عکس بر روی پوشاک را در کمترین زمان انجام می دهند و همین ویژگی ها و مزایا این دستگاه ها را به یک انتخاب ایده آل و مقرون به صرفه تبدیل می کند. در ادامه این راهنما قصد داریم به صورت اختصاصی به نحوه چاپ عکس روی تی شرت بپردازیم و با انواع طرح برای چاپ روی تی شرت نیز بیشتر آشنا شویم.

روش های چاپ عکس روی تی شرت
روش های چاپ عکس روی تی شرت

انواع روش چاپ تی شرت

انتخاب نحوه چاپ عکس روی تی شرت با توجه به موارد و متغیرهای مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد. درواقع نمی توان گفت که روشی به عنوان بهترین نوع چاپ روی تی شرت وجود دارد؛ این روش ها همگی در وهله اول بر اساس الیاف پارچه و سپس موارد دیگر تعیین می شوند که در نهایت ما را به بهترین چاپ تیشرت می رساند.

بنابراین، در صورتی که می خواهید طرحی را بر روی تی شرت خود چاپ کنید، بهتر است این کار را به متخصصان این صنعت بسپارید تا آن‌ها با بررسی عوامل مختلف بهترین روش چاپ را برای شما انتخاب نمایند.

برخی از این متغیرها که تعیین کننده روش چاپ هستند شامل جنس پارچه، طرح مورد نظر شما و ابعاد طرح می باشند. همراه ما باشید تا با برخی از متداول ترین انواع چاپ تی شرت آشنا شویم.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یا Dye-Sublimation Print از جمله روش های محبوب چاپ عکس بر روی تی شرت به شمار می رود که اساس آن تصعید و انتقال حرارت می باشد. در این روش شما می توانید هر طرحی که مد نظر دارید را برای چاپ آماده نمایید، طرح مورد نظر شما توسط برخی از رنگ های خاص این کار بر روی پارچه تی شرت انتقال پیدا می کنند و سپس با حرارتی که بر روی آن اعمال می شود این رنگ ها به گاز تبدیل می شوند.

سه عنصر اصلی در این روش گرما، فشار و زمان‌بندی مناسب می باشند که در کنار هم سبب می شوند جوهر از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شود و بر روی پارچه چاپ شود.

از مزایای مهم چاپ سابلیمیشن می توان به دوام و ماندگاری بالای آن اشاره کرد، از آنجا که در این روش چاپ، جوهر کاملا جذب پارچه می شود؛ عملاً جدا شدن آن از الیاف پارچه بسیار دشوار خواهد بود.

از طرفی در این روش چاپ شما با لمس طرح چاپ شده تفاوت زیادی بین پارچه لباس و قسمت چاپ شده احساس نخواهید کرد که همین موضوع هم یکی از مزایای چاپ سابلیمیشن خواهد بود. طرح چاپ شده با این روش از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است و در طولانی مدت ترک نمی خورد و محو نمی شود.

چاپ DTG

چاپ DTG که به صورت کامل با عنوان DTG (Direct-to-Garment) Printing شناخته می شود درواقع یک نوع روش چاپ تی شرت است که در آن از جوهر افشان استفاده می شود و می توانید با استفاده از آن طرح مورد نظر خود را بر روی تی شرت چاپ کنید. کیفیت طرح هایی که با استفاده از روش چاپ DTG بر روی تی شرت خود چاپ می کنید، بسیار بالا خواهد بود و رنگ ها از شفافیت مناسبی برخوردار می باشند.

این روش چاپ برای انتقال طرح های پیچیده و دشوار بر روی لباس بسیار مناسب است زیرا دستگاه های چاپ DTG قابلیت اختلاط رنگ بالایی دارند و به همین ترتیب امکان چاپ طرح های ظریف و دشوار را برای شما فراهم می کنند. همچنین با استفاده از چاپ DTG می توانید تمام تی شرت خود را از طرح های چاپی مملو کنید و با طی چند مرحله فرآیند چاپ، یک طرح با کیفیت و ماندگار را بر روی تی شرت خود داشته باشید.

مهم‌ترین مزیت چاپ DTG امکان استفاده از رنگ های مختلف و متنوع در طرح است. همچنین فرآیند چاپ با استفاده از این روش در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است و کارتریج های جوهر این دستگاه، باعث کثیف کاری در محیط چاپ نمی شوند. دستگاه های چاپ DTG دارای ابعاد کوچکی هستند و کار با آن‌ها ساده است و از همین رو یک انتخاب عالی برای چاپ تصویر بر روی تی شرت به شمار می آیند.

چاپ سیلک

روش پرکاربرد دیگری که برای چاپ در نظر گرفته می شود، چاپ سیلک است. چاپ سیلک که با عنوان چاپ روی صفحه نیز شناخته می شود را هم می توانید به صورت دستی و هم می توانید با استفاده از ماشین آلات چاپ انجام دهید.

در چاپ سیلک از رنگ های مخصوصی استفاده می شود که باعث می شوند ماندگاری و طول عمر طرح چاپ شده بر روی پارچه بالاتر برود و همچنین رنگ های به کار رفته در چاپ بسیار زنده تر و شفاف تر به نظر برسند.

از روش برای سفارشاتی با تعداد بالا استفاده می شود و می توانید از آن برای چاپ بر روی انواع پارچه ها استفاده نمایید. چاپ سیلک یک روش پر سرعت، با کیفیت و ماندگار است که این روزها به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد و یک انتخاب عالی برای چاپ تصویر بر روی تی شرت به شمار می آید.

نحوه انتخاب طرح برای چاپ روی تی شرت

در صورتی که علاقه‌مند به چاپ بر روی تی شرت خود هستید اما هنوز طرح مناسبی را پیدا نکرده اید، می توانید از روش های مختلفی طرح های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین راه های انتخاب طرح برای چاپ روی تی شرت استفاده از پلتفرم پینترست ( Pinterest) است.

وب سایت پینترست با هدف ارائه عکس هایی متنوع تشکیل شده است که کاربران و فعالان در این وب سایت، طرح ها و تصاویر متنوع و خلاقانه ای را به اشتراک می گذارند که در هیچ کجای اینترنتی نمی توانید آن‌ها را پیدا کنید.

برای انتخاب طرح برای چاپ روی تی شرت از این وب سایت، کافی است وارد وب سایت شوید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید، سپس در قسمت جستجو عناوین مورد نظر خود را سرچ کنید.

عکس های بسیار متنوعی در این وب سایت برای شما نمایش داده می شوند؛ پیشنهاد می کنیم برای انتخاب طرح برای چاپ روی تی شرت از طرح های با کیفیت استفاده نمایید تا طرح مورد نظر شما پس از چاپ زیباتر جذاب تر به نظر برسد.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *