بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

انواع چاپ سیلک روی پارچه

در این مقاله میخوانیم:

همانطور که اطلاع دارید؛ روش انجام چاپ سیلک یکی از روش های بسیار پر کاربرد و کارا برای انجام چاپ روی پارچه در صنایع مختلف است؛ در این روش چاپ بر روی پارچه از توری استفاده میشود و تصاویر بر روی پارچه مورد نظر چاپ میگردند؛ خوب است بدانید انجام چاپ سیلک بر روی پارچه روش های متعددی دارد که در ادامه در ارتباط با این انواع مختلف روش ها با یک دیگر صحبت میکنیمغ پس در ادامه مطلب هرماه ما باشیدغ تا اطلاعات زیادی در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

انواع روش های چاپ سیلک بر اساس نوع دستگاه چاپ

خوب است بدانید؛ اگر بخواهیم انواع چاپ سیلک را بر اساس روش های ان طبقه بندی کنیم؛ باید ذکر کنیم که دو روش برای انجام چاپ سیلک وجود دارد؛ روش اول چاپ سیلک دستی و روش دوم چاپ سیلک اتوماتیک هست.

دستگاه های انجام چاپ سیلک بر روی پارچه به روش دستی مخصوص زمانی است که شما کار انجام چاپ خود را به تازگی آغاز کرده اید و سفارشاتی که میگیرید حجم زیادی ندارند؛ زیرا دستگاه انجام چاپ سیلک بر روی پارچه به روش دستی قیمت انچنان بالایی ندارند به همین دلیل میتوانید در ابتدای کارتان ان را تهیه کنید؛ اما اگر بخواهید چاپ سیلک بر روی پارچه را به وسیله این دستگاه ها انجام دهید؛ زمان زیادی خواهد برد.

دستگاه های انجام چاپ سیلک بر روی پارچه به روش اتوماتیک مخصوص کارگاه های چاپ بزرگ و با سفارشات بالا است؛ زیرا این دستگاه ها قیمت های خیلی زیادی نسبت به دستگاه های چاپ دستی دارند اما سفارشات را خیلی سریع تر اماده میکنند که این مسئله مختص زمانی است که سفارشان شما برای انجام چاپ سیلک زیاد باشد.

انواع چاپ سیلک روی پارچه
انواع چاپ سیلک روی پارچه

انواع روش های چاپ سیلک بر اساس نوع چاپ

اگر بخواهیم انواع چاپ سیلک را بر اساس یک مولفه دیگر طبقه بندی و به شما معرفی کنیم؛ این طبقه بندی باید بر اساس روش انجام چاپ سیلک باشد؛ خوب است بدانید بر اساس این مولفه نیز چاپ سیلک به دو دسته چاپ گردزن یا مدور و چاپ تخت یا مسطح تقسیم بندی میشود.

همانطور که از نامش بر میاید تفاوت این دو روش نیز در نحوه حرکت و جایگذاری پارچه و همچنین نحوه انجام چاپ است؛ در چاپ سیلک بر روی پارچه به روش مسطح در اغلب اوقات پارچه و شابلونی که به وسیله ان چاپ بر روی پارچه انجام میشود ثابت هست؛ اما دستگاه حرکت میکند؛ البته با توجه به این که در انجام چاپ سیبلک به روش مسطح دستگاه های متفاوتی وجود دارد؛ یک سری استثنا هایی در روندی که در قسمت بالا ذکر شد وجود دارد؛ به طور مثال در ماشین های سیلندری انجام چاپ مسطح به این روشی که دکر شد نیست.
در چاپ سیلک روی پارچه به روش مدور یا همان گردزن هم شابلون در حال حرکت خواهد بود و هم این که پارچه و دستگاهی که چاپ به وسیله ان انجام میشود حرکت میکنند؛ به عبراتی این روش چاپ کانلا برعکس چاپ مسطح هست.

اگر بخواهیم در انتهای این بخش توضیحاتی در ارتباط با دستگاه های موزرد استفاده در چاپ سیلک به روش مسطح ارائه دهیم؛ باید بگوییم در این روش چاپ از چندین نوع دستگاه استفاده میشود که این دستگاه ها شامل دستگاه چاپ سبلک اسکریت فلت بد، دستگاه چاپ سیلک رول به رول، دستگاه چاپ سیلک سیلندری، دستگاه چاپ سیلک روتاری و دستگاه چاپ سیلک اسکریت تریکو هست.

مراحل انجام چاپ سیلک

در قسمت های قبلی تلاش کردیم؛ اطلاعاتی در ارتباط با انواع روش های چاپ سیلک با هدف آشنایی هرچه بیشتر شما با این روش چاپی در اختیار شما قرار دهیم؛ اما اگر بخواهیم شما را هرچه بیشتر با چاپ سیلک آشنا کنیم؛ لازم میدانیم مراحل انجام این چاپ را نیز به صورت خلاصه در این قسمت ذکر کنیم.

مرحله اول

در این مرحله ابتدا طرحی که قرار است چاپ شود بر روی کاغذ کالک کسده میشود؛ پس از این مرحله یک توری بر روی شابلون کشیده میشود و شابلون برای انجام مرحله نوردهی چاپ سیلک آماده میشود.

مرحله دوم

در این مرحله از چاپ سیلک پیش از این که بخواهیم نوردهی را انجام دهیم؛ بایستی با استفاده از لاک های مخصوص چاپ سیلک در شابلون حساسیت ایجاد کنیم و. سپس نوردهی را اجرا کنیم؛ پس از مرحله نوردهی قسمت هایی از شابلون که طرحی ندارند با استفاده از آب شسته میشوند و از بین میروند و تنها طرح نهایی بر روی شابلون باقی میماند؛ در این مرحله شابلون برای انجام چاپ سیلک اماده میشود.

مرحله سوم

در این مرحله که آخرین مرحله از چاپ سیلک هست؛ در این مرحله به کمک شابلون، کاغذ و یا مقوا و همچنین چسب کارتن چاپ سیلک بر روی سطوح انجام میپذیرد؛ که البته طبیعی است که انجام این چاپ کار ساده ای نیست و مستلزم زمان و مهارت زیادی است

مزایای چاپ سیلک

طبیعتا، این چاپ سیلک که تا به این جا تا حذد زیادی با ان و انواع متنوعش آشنا شدید؛ مزایای زیادی دارد؛ در این قسمت با هدف آشنایی بیشتر شما نسبت به چاپ سیلک؛ این مزایا را ذکر میکنیم.

مزیت اول: برای تیراژ بالا بهترین گزینه است.

خوب است بدانید؛ بهترین گزینه برای زمانی که تعداد چاپی که قرار است انجام شود زیاد باشد؛ چاپ سیلک است زیرا در تعداد بالا انجام این چاپ بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

مزیت دوم: ساده بودن

یکی دیگر از مزایای مهم انجام چاپ سیلک این هست که این چاپ روند بسیار آسانی دارد و انجام آن بسیارساده است؛ که از نظر افراد صاحب نظر این مزیت مهم ترین مزیت چاپ سیلک است.

مزیت سوم: امکان چاپ بر روی سطوح مختلف

درست است که در این جا بحث ما صرفا به انجام چاپ سیلک بر روی پارچه مربوط میشود؛ اما خوب است بدانید انجام چاپ سیلک بر روی سطوح مختلفی از جمله نایلون ها، تقویم ها، چرم، کارتن و موقوا، کیبف کفش، گونی، تابلو و….. انجام پذیر است.

انواع چاپ سیلک روی پارچه
انواع چاپ سیلک روی پارچه

معایب چاپ سیلک

در قسمت قبلی با ذکر مزایای چاپ سیلک به این نتیجه رسیدیم که انجام چاپ سیلک تاچه اندازه اهمیت دارد؛ اما خوب است بدانید این روش چاپ و هر روش دیگری دارای معایب مخصوص به خودش نیز هست؛ در این قسمت معایب مرتبط با چاپ سیلک را ذکر میکنیم.

عیب اول:سرعت کم

یکی از مهم ترین مسائل و عیب هایی که باعث میشود افراد از انجام چاپ های خود به روش سیلک منصرف شوند؛ این مسئله هست که این روش سرعت بسیار پایینی دارد و مدت زمان نسبتا زیادی طول میشکد تا سفارشات افراد در ارتباط با چاپ سیلک انجام شود.

عیب دوم: کیفیت پایین نهایی

یکی دیگر از عیب های چاپ سیلک بر روی پارچه این مسئله هست که این روش چاپ کیفیت ان چنان بالایی ندارد به طوری که چاپ نهایی با یک سری محدودیت ها روبرو است و شما به عنوان کشتری نمیتوانید رزولوشن انچنان بالایی در چاپ هایی که به وسیله روش سیلک انجام میشوند؛ مشاهده کنید.

عیب سوم: محدودیت در چاپ رنگ

خوب است بدانید؛ به عنوان یکی دیگر از عیب های چاپ سیلک میتوان به این مسئله اشاره کرد که در روند اتفاق افتادن چاپ ممکن اسیت یک سری محدودیت ها اتفاثق بیوفتد؛ به طور مثال احتمال دارد پس از مرحله ور دهی در هنگام انجام چاپ سیلک بر روی پارچه قسمت هایی که باید پاک شوند به درستی پاک نشوند و یا اینکه عدم ترکییب درست رنگ ها اتفاق بیوفتد.
روی چه نوع سطوحی میتوان چاپ سیلک انجام داد؟

در قسمتی که به ذکر مزایای چاپ سیلک پرداختیم؛ اشاره کردیم که این چاپ بر روی سطوح مختلفی امکان پذیر هست؛ که شیاد برایتان سوال باشد این سطوح شامل چه چیز هایی میشود؟ در جواب این سوال باید بگوییماز این سطوح میتوان به کوله پشتی ها، کیف های حمل بار، شیشه، پرچم، سرامیک و انواع مختلف پارچه ها اشاره کرد.

رنگ های مخصوص چاپ سیلک

در قسمت های قبلی سعی کردیم؛ در ارتباط با انواع چاپ سیلک روی پارچه، مزایا و معایب چاپ سیلک و روند انجام آن اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهیم؛ اما با توجه به این مسئله که چاپ سیلک یک روش چاپ بسیار متداول و کارا هست و داشتن اطلاعات بالا در ارتباط با ان برای افرادی که قرار است این نوع چاپ را انجام بدهند؛ ضروری است تصمیم گرفته ایم درا ین قسمت در ارتباط با رنگ های مخصوص چاپ سیلک نیز اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

خوب است بدانید؛ برای انجام چاپ سیلک روی پارچه میتوان ازانواع مختلف رنگ ها شامل رنگ هایی که پایه های آب یا پایه های روغنی دارند؛ استفاده نمود؛ البته انتخاب این رنگ ها به این مسئله که قرار است ان ها بر روی چه سطحی قرار بگیرند بستگی دارد.

البته توصیه میشود؛ همه رنگ هایی که قرار است برای انجام ابن کار استفاده کنید را خریداری نکنید وفقط کافی است رنگ های اصلی یعنی سفید، مشکی، قرمز، زرد و آبی را خریداری کنید و سپس رنگ های مورد نیازتان را با ترکیب کردن این رنگ ها به دست بیاورید به این ترتیب با انجام چنین کاری هزینه انجام چاپ سیلک تا حد زیادی کاهش پیدا میکند.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *