بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

نحوه چاپ عکس روی ماگ

در این مقاله میخوانیم:

همانطور که میدانید؛ ماگ ها آن دسته از ابزاری هستند؛ که امروزه به دلیل زیاد بودن انواع نوشیدنی ها و نوششیدن تقریبا هر روزه قهوه توسط افراد زیاد از ان ها استفاده میشود؛ به همین دلیل با به وجود امدن امکان چاپ عکس روی ماگ و هدیه دادن آن؛ بسیاری از افراد به این فکر افتاده اند که به چاپ عکس های خاطره انگیز روی ماگ های مختلف بپردازند و آنها هدیه بدهند؛ اما شاید برای شما هم سوال باشد که این چاپ عکس بر روی ماگ چگونه انجام میپذیرد؟ در این مقاله با صحبت کردن در ارتباط با چاپ روی ماگ و نحوه انجام آن به این سوالات پاسخ میدهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

نحوه چاپ عکس روی ماگ

همانطور که ممکن است؛ اطلاع داشته باشید؛ امروزه روش های متعددی برای انجام چاپ عکس روی ماگ به وجود آمده است؛ که هر کدام این روش ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و همچنین طبیعی است که روند انجام چاپ را تغییر میدهند؛ به عنوان سه روش اصلی و اساسی چاپ ماگ که در اکثر مواقع از آن ها استفاده میشود نیز لازم است به روش چاپ لیتو یا چاپ سنگی روی ماگ، روش چاپ دیجیتال روی ماگ و روش چاپ سابلیمیشن روی ماگ اشاره کرد؛ اما فارغ از هرکدام از روش های مورد استفاده برای چاپ عکس روی ماگ ؛ در ادامه در ارتباط با مراحل و نحوه چاپ عکس روی ماگ به شکل کلی آشنا می شویم.

مرحله اول: انتخاب طرح و نوع ماگ

طبیعی است که در اولین مرحله از چاپ عکس روی ماگ افراد شروع به انتخاب طرحی که قرار است چاپ شود و نوع ماگ مورد نظرشان مینمایند.

مرحله دوم: انتخاب روش چاپ

در این مرحله بر اساس بودجه فرد، نوع عکسی که قرار است چاپ شود و نوع ماگی که انتخاب شده است؛ روش چاپ انتخاب و بر اساس ان وسایل تهیه میشوند؛ به طور مثال اگر قرار باشد چاپ به روش سایلیمیشن انجام شود افراد نیاز به پرینت رنگی از طرح، کاغذ سابلیمیشن، چسب سابلیمیشن و اتو پیدا خواهند کرد؛ این در حالی است که در صورت انتخاب روش های دیگر افراد به وسایل و تجهیزات دیگری برای انجام چاپ عکس روی ماگ نیاز خواهند داشت.

مرحله سوم: انجام چاپ

در این مرحله نیز بر اساس تجهیزات اماده شده و روشی که برای انجام چاپ عکس روی ماگ از آن استفاده میشود؛ چاپ روی ماگ انجام میشود و پس از انجام دادن کارهای نهایی( مثلا بازبینی نهایی) لیوان یا ماگ مورد نظر آماده ارائه به مشتری میشود.

مرحله چهارم: تحویل به مشتری

در این مرحله ماگ آماده شده به مشتری تحوبل داده میشود؛ در این مرحله که آخرین مرحله از نحوه انجام چاپ عکس روی ماگ محسوب میشود؛ مدت زمانی به مشتری داده میشود تا در آن زمان مشتری ماگ دریافتی را بررسی کند و در صورت نبود مشکل آن را دریافت کند و درصورت وجود مشکلات احتمالی چاپخانه پس از حل مشکل باری بار دوم به ارائه ماگ چاپی به مشتری میپردازد؛ این مرحله تا جایی ادامه پیدا میکند؛ که مشتری از کاری که تحویل گرفته است رضایت کامل داشته باشد.

چاپ عکس روی ماگ
چاپ عکس روی ماگ

هزینه چاپ عکس روی ماگ

همانطور که میدانید؛ چاپ عک روی ماگ هزینه های مختلفی دارد و نمیتوان یک عدد واحد را به عنوان هزینه چاپ روی ماگ ارائه داد؛ اما در ادامه در ارتباط با مواردی که بر روی هزینه تمام شده برای چاپ ماگ اثر میگذارد؛ صحبت خواهیم کرد؛ از طرفی باید ذکر شود؛ که چاپ عکس روی ماگ با توجه به وجود هدایای گران قیمت دیگر در بازار هزینه آنچنانی در بر نخواهد داشت.

عامل اول: نوع ماگ

طبیعتا جنس، نوع و اندازه ماگی که شما برای انجام چاپ عکس روی ماگ انتخاب می کنید؛ تاثیر بسزایی روی هزینه تمام شده برای چاپ عکس روی ماگ دارد؛ هرچقدر جنس ماگ بهتر و سایز آن بزرگتر باشد هزینه بیشتری باید پرداخت شود؛ خوب است بدانید در میان انواع ماگ، ماگ های حرارتی یا ماگ های جادویی به دلیل خاصیتی که دارند؛ از بالاترین قیمت برخوردار هستند؛ اما بیشتراز همه انواع ماگ چاپی مورد توجه فردی واقع میشود که هدیه را دریافت میکند.

عامل دوم: روش انجام چاپ روی ماگ

با توجه به تجهیزات و روش کار؛ این گه از چه روشی برای انجام چاپ عکس روی لیوان استفاده میشود؛ میتواند تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده داشته باشد؛ طبیعتا روش هایی که انجام آن زمان بر است و نیاز به تجهیزات بیشتری هم دارد؛ قیمت بالاتری خواهد داشت.

عامل سوم: زمان

هر چقدر مشتری زمان کم تری برای دریافت ماگ خود داشته باشد؛ طبیعی است که افراد بیشتری باید روی چاپ کار کنند و هزینه نهایی برای چاپ روی ماگ بالا تر خواهد رفت.

چگونه ماندگاری چاپ عکس انجام شده روی ماگ را بالا ببریم؟

در قسمت های قبل تلاش کردیم شما با بیش از پیش با نحوه چاپ عکس روی ماگ که امروزه یک روش رایج هست و زیاد هم از ان استفاده میشود؛ آشنا کنیم و همانطور که میدانید از لیوان های چاپ شده به عنوان هدیه نیز استفاده میشود؛ و طبیعی است که افراد دوست دارند در کنار هزینه ای که پرداخت میکنند؛ بیشتری کیفیت را دریافت کنند؛ به همین دلیل در این قسمت به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه میتوان کیفیت چاپ چاپ را بالا برد.

در پاسخ به سوال فوق باید بگوییم؛ لیوانها و ماگ هایی که به روش سابلیمیشن که یک روش از انوع روش های چاپ عکس روی لیوان هست چاپ میگردند, بالاترین حد کیفیت را خواهد داشت؛ که به وسیله آن تقریبا میتوان هر طرحی را با هر تنوع رنگی بر روی ماگ چاپ کرد؛ در ارتباط با چاپ یووی، کره ای و سایر روش های چاپ دیجبتال نیز باید بگوییم آن ها در مراحل پایین تر کیفیت قرار میگیرند.

همچنین خوب است بدانید؛ ماگ های جادویی و ماگ های سرامیکی جنس بهتری برای انجام چاپ عکس روی ان ها خواهند داشت و کیفیت خوبی را به افراد مختلف در ارتباط با ماندگاری بالا ارائه میدهند.

در پایان این قسمت لازم هست این نکته را نیز بدانید که نحوه درست استفاده از ماگ چاپی نیز میتواند تاثیر بسزایی بر بالا نگهداشتن کیفیت هر ماگی داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه میکنیم برای شست و شوی ماگی که روی آن چاپ انجام شده است به هیچ عنوان از ماشین ظرفشویی با دمای بالا استفاده نکنید، ماگ ها را در دخل فر یا ماکروویو قرار ندهید و همچنین با اسکاچ های سخت او را نشویید؛ به این ترتیب با رعایت این چند نکته ساده به شما قول میدهسیم طول عمر ماگ شما بالا تر خواهد رفت و مدت زمان زیاد تری را میتوانید از ان استفاده کنید.

چقدر طول میکشد چاپ عکس روی ماگ انجام شود؟

خوب است بدانید؛ زمانی که طول میکشد تا چاپ عکس روی ماگ انجام شود؛ کاملا بستگی به مواردی همچون نوع چاپ، تعداد چاپی که باید انجام شود؛ طرح چاپی و مواردی از این قبیل دارد؛ اما اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم؛ باید بگوییم در حدود 4 روز کاری تا یک هفته طول میکشد تا ماگ چاپی مورد نظر شما به دستتان برسد و بتوانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

چاپ عکس روی ماگ
چاپ عکس روی ماگ

بهتر است چاپ روی کدام قسمت از لیوان انجام شود؟

خوب است بدانید؛ برخی مواقع اتفاق می افتد که افراد طرح بزرگی را به اندازه پهنای لیوان برای انجام چاپ روی ماگ انتخاب نمیکنند؛ به همین دلیل آن طرح نمیتواند فضای کاملی را دور تا دور لیوان بپوشاند و بهتر هست در یک قسمت از لیوان چاپ انجام شود؛ به همین دلیل با توجه به موارد فوق در این قسمت بهترین مکان ها برای انجام چاپ روی ماگ را به شما معرفی میکنیم.

باید بگوییم اگر عکس چاپی روی ماگ شما به شکل یک لگو است؛ بهتر است آن را در مکانی مانند دو طرف لیوان یعنی سمت راست و سمت چپ آن قرار دهید؛ به این ترتیب شما از هر طرفی که در حال نوشیدن باشید؛ افراد دیگر آرم را مشاهده خواهند کرد؛ همچنین توصیه میشود؛ به هیچ عنوان در پشت دسته های لیوان یا همان ماگ چاپ انجام ندهید؛ زیرا به هیچ عنوان جذاب نخواهد شد.

عکس انتخاب شده برای چاپ روی ماگ بهتر است عمودی باشد یا افقی؟

همانطور که میدانید؛ اکثرعکس هایی که با گوشی های تلفن همراه گرفته میشوند؛ به شکل افقی گرفته میشوند؛ این درحالی است که برای انجام چاپ عکس روی ماگ بهتر است که عکس حالت افقی داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه میکنیم تا جایی که میتوانید از عکس های افقی برای انجام چاپ روی ماگ استفاده کنید؛ زیرا چاپ عکس عمودی به هیچ عنوان بر روی ماگ جذابیت نخواهد داشت و کشیده میشود؛ اما اگر باری چاپ عکس چاره ای نداشته باشید و تنها عکس دلخواهتان عمودی باشد؛ توصیه میکنیم آن عکس رو دو بار و در دو طرف ماگ به همان شکل عمودی آن را چاپ کنید تا زیبایی و جذابیت مورد انتظارتان را داشته باشد؛ در پایان نیز خوب است بدانید؛ بهترین ابعاد برای چاپ عکس روی ماگ 20 در 10 سانتی متر خواهد بود؛ زیرا این ابعاد دقیقا در فضای مفید دور تا دور ماگ جا میشود.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *