بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

آموزش چاپ پرچم سابلیمیشن

در این مقاله میخوانیم:

در بسیاری از سازمان ها، مدارس و محیط های اداری از لوازم دکوری و جانبی متعددی استفاده می شود تا فضا به گونه ای سازمان یافته و رسمی طراحی و دکوراسیون شود. یکی از این لوازم جانبی که به صورت متداول در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، پرچم ها هستند.

پرچم ها می توانند در ابعاد کوچک و بزرگ، دیواری و یا رومیزی به کار برده شوند. در فضاهای باز و بزرگ مانند حیاط مدارس معمولاً از پرچم های دیواری استفاده می شود و در دفاتر اداری و اتاق های کار نیز از نمونه پرچم های رومیزی می توانید استفاده نمایید.

این پرچم ها تنها محدود به پرچم های کشور نمی شوند، بلکه می توانید نام برند، لوگوی شرکت یا مدرسه را بر روی آن‌ها چاپ کنید و یا حتی می توانید یک پیام را بر روی آن بنویسید و آن را در معرض دید قرار دهید. در هر صورت، باید از یک روش مناسب چاپ تصویر بر روی پرچم استفاده نمایید.

به صورت کلی چاپ سابلیمیشن از انواع روش های چاپ است که به صورت مکرر برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که علاقه‌مند به تهیه پرچم و چاپ تصویر دلخواه خود بر روی آن می باشید، در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا با چاپ بر روی پرچم به روش سابلیمیشن بیشتر آشنا شویم.

آموزش چاپ پرچم سابلیمیشن
آموزش چاپ پرچم سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن یک روش عالی برای چاپ تصاویر بر روی پرچم های شرکتی، سازمان ها، ادارات و مدارس به شمار می آید. سابلیمیشن نوعی روش چاپ است که در آن از اثر تصعید جوهر بر روی پارچه استفاده می شود تا تصویر بر روی پارچه منتقل شده و چاپ شود.

در فرآیند تصعید صورت گرفته در سابلیمیشن، جوهر مخصوص چاپ در اثر اعمال گرما به میزان مناسب از حالت جامد به حال گاز تبدیل می شود و یک طرح چاپ شده با کیفیت بالا و ماندگار را ایجاد می کند.

طرح هایی که به روش سابلیمیشن بر روی پارچه چاپ می شوند به خوبی جذب الیاف پارچه می شوند و از همین رو امکان لمس طرح چاپ شده وجود نخواهد داشت و همچنین بر اثر شستشوی مکرر و یا خراش، پوسته پوسته نمی شود و از بین نمی رود.

در صورتی که قصد چاپ تصویر بر روی پرچم را دارید، روش سابلیمیشن یک روش ایده آل برای انجام این کار می باشد. همچنین از این روش برای ایجاد طرح بر روی متریال مختلف نیز استفاده می شود. در چاپ سابلیمیشن از چهار رنگ اصلی جوهر استفاده می شود که برای ایجاد رنگ های جدید می توانید این چهار رنگ را با یکدیگر ترکیب نمایید و فرآیند چاپ را انجام دهید.

نحوه چاپ پرچم به روش سابلیمیشن

چاپ به روش سابلیمیشن از سرعت بالایی برخوردار است و در چاپ بر روی پرچم به این روش نیازی به صرف زمان زیادی نخواهید داشت. در مرحله اول چاپ پرچم به روش سابلیمیشن باید طرح مورد نظر خود را به کمک جوهر مخصوص سابلیمیشن بر روی یک کاغذ چاپ، چاپ نمایید.

سپس از آن که طرح بر روی کاغذ مورد نظر شما چاپ شد، کافی است کاغذ را بر روی پارچه قرار دهید و حرارت و فشار مناسبی را با استفاده از دستگاه بر روی آن اعمال کنید.

در این مرحله تصویر مورد نظر شما تنها پس از مدت زمان کوتاهی بر روی پارچه انتقال پیدا می کند. پیشنهاد می کنیم چاپ پرچم به روش سابلیمیشن را به یک متخصص در این صنعت بسپارید چرا که این فرآیند با اعمال گرمای مناسب در یک مدت زمان معین باید صورت بگیرد. گرما سبب باز شدن پاچه می شود و پس از آن جوهر در بین الیاف منتقل می شود.

آموزش چاپ پرچم سابلیمیشن
آموزش چاپ پرچم سابلیمیشن

پارچه مناسب برای چاپ پرچم به روش سابلیمیشن

شما می توانید از فرآیند چاپ به روش سابلیمیشن برای چاپ تصویر بر روی پارچه های مختلف از جمله پارجه هایی که در آنها الیافت پنبه، نخ و مواد پلاستیکی به کار رفته است، استفاده کنید، با این حال، پارچه هایی که به صورت متداول برای تولید پرچم ها مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً از جنس پلی استر، ساتن، فلامنت، مخمل، جیر و یا حریر می باشند که روش چاپ سابلیمیشن بر روی آن‌ها نتیجه عالی را ارائه می دهد.

پیشنهاد ما استفاده از پارچه های پلی استر برای پرچم ها است، زیرا پارچه های پلی استر به خوبی جوهر را به خود جذب می کنند و در نهایت طرح چاپ شده روی پارچه های پلی استر بسیار با کیفیت و زیبا خواهد بود.

مزایای چاپ سابلیمیشن

چاپ به روش سابلیمیشن از مزایای بسیاری برخوردار است و امروزه به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توانید از این روش چاپ برای چاپ طرح بر روی انواع اجسام مانند پارچه، لیوان و یا چوب استفاده کنید و در نهایت نتیجه ی ایده آلی را دریافت نمایید.

همچنین فرآیند چاپ سابلیمیشن بسیار ساده و سریع صورت می گیرد و نتیجه آن بسیار با دقت و تمیز می باشد. امکان استفاده از این روش برای محصولات تیراژ بالا امکان پذیر است و می توان از آن برای چاپ تعداد زیادی پرچم و یا محصولات دیگر استفاده کرد.

یکی از اصلی ترین مزایای چاپ پرچم به روش سابلیمیشن این است که در فرآیند چاپ، جوهر به الیاف پارچه نفوذ می کند و از همین رو رنگ های به کار رفته در آن در مجاورت با آب و شستشو، خراش و یا آفتاب به راحتی پاک نمی شوند و طرح چاپ شده از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.

قیمت چاپ پرچم به روش سابلیمیشن

همان‌طور که اشاره شد پرچم ها دارای انواع و ابعاد متنوعی هستند و با توجه به کاربرد رومیزی و یا دیواری که دارند در اندازه های مختلفی تولید می شوند. از همین رو میزان جوهر مورد نیاز برای هر یک از آن‌ها متفاوت است.

از طرفی پرچم ها از پارچه های متنوعی تولید می شوند و این عامل نیز در قیمت نهایی چاپ پرچم به روش سابلیمیشن تأثیر گذار خواهد بود. بنابراین برای تعیین قیمت دقیق پیشنهاد می کنیم نظرات و انتظارات خود را با متخصصین چاپی نیک به اشتراک بگذارید تا با بررسی این موارد، قیمت نهایی برای شما مشخص شود.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *