بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

انواع جلد سررسید

در این مقاله میخوانیم:

با نزدیک شدن سال نو و فصل بهار یکی از کالاهایی که در میان مردم زیاد رد و بدل میشود، سررسید ها هستند؛ شرکت ها و ارگان های زیادی برای کارکنان خود به تعداد زیاد سررسید تهیه میکنند؛ بسیاری از پدرها و مادرها سر رسید سال جدید را برای فرزندانشان میخرند و یا حتی تعدادی به یک دیگر سررسید هدیه میدهند؛ به همین دلیل با توجه به استفاده بسیار زیاد افراد از سررسید در چنین زمان هایی بایستی شما اطلاعات زیادی در ارتباط با انواع مختلف جلد های سررسید وجود داشته باشد؛ پس با توجه به مطالب فوق و این مسئله که یکی از مهم ترین اجزاء سررسید جلد ان است؛ تصمیم گرفته ایم در ادامه مطلب در ارتباط با انواع جلد سررسید با یک دیگر صحبت کنیم و اطلاعات نسبتا وسیعی در اختیار شماقراردهیم؛ تا اگر تصمیم گرفتید برای کسی به عنوان هدیه سررسید بخرید بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

جلد سررسید چرم مصنوعی

یکی از اجنانسی که از ان برای جلد کردن سررسید استفاده میشود؛ چرم مصنوعی است خوب است بدانید با توجه به این مسئله که چرم مصنوعی قابلیت مانور زیادی دارد استفاده از ان ها بسیار گسترده است؛ به طور مثال شما میتوانید سررسید هایی با جلد چرم مصنوعی هم به صورت مات هم به صورت شفاف، هم با بافت ریز و هم با بافت درشت در طرح ها و رنگ های مختلف پیدا کنید؛ به عبارت دیگر میتوان گفت چرم های مصنوعی برای جلد سررسید با هر نوع سلیقه ای سازگار هستند.

از دیگر منافع استفاده از چرم مصنوعی براسی جلد سررسید نیز میتوان به این مسئله اشاره کرد که درصورت استفاده از این نوع جلد، در ابتدای امر مشخص نخواهد شد که آن چرم مصنوعی از کیفیت خوبی برخوردار هست یا نه ، بلکه با گذر زمان و گاها پوسته پوسته شدن جلد های چرمی سررسیدها میتوان متوجه بی کیفیت بودن آن ها شد.

برای انجام چاپ بر روی سررسید هایی با جلد چرمی نیز اکثر افراد از پلاک های فلزی یا چوبی استفاده میکنند زیرا انجام چاپ طلا کوب یا داغکوب بر روی سررسید با جلد چرم مصنوعی به طور مستقیم با رنگ و جنس چرم در ارتباط است؛ به عبارت دیگر نمی توان به طور قطعی گفت امکان چاپ لگو به روش داغکوب یا طلاکوب بر روی سرررسیدی با جلد چرم مصنوعی وجود دارد.

انواع جلد سررسید
انواع جلد سررسید

مزایای چرم مصنوعی

به عنوان یک جمع بندی کلی اگر بخواهیم مزایای استفاده از جرم مصنوعی برای جلد سررسید را ذکرکنیم؛ باید به استحکام زیاد آن ها نسبت به قیمت، تنوع بسیار بسیار زیادی جلد های چرم مصنوعی و امکان شخصی سازی تا حد بسیار زیاد اشاره کرد.

جلد سررسید گالینگور

گالینگور یک نوع دیگر از اجناس مختلفی است که از ان برای جلد کردن سررسید های مختلف استفاده میشود؛ اگر بخواهیم ماهیت گالینگور را توضیح دهیم باید بگوییم گالینگور ازیک لایه کاغذ به علاوه پی وی سی لمینت ساخته شده است؛ قیمت حدودی جلد گالینگور تقریبا با چرم مصنوعی هم رده و گاها بیشتر از ان است اما ضخامت آن کم تر از چرم خواهد بود؛ خوب است بدانید به دلیل سازگاری گالینگور با چسب استفاده از این نوع جلد برای سررسید ها و حتی تقویم های رومیزی بسیار متداول تر است.

اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت جلد سررسید گالینگور را بررسی کنیم؛ باید بگوییم از این نوع جلد هم جنس باکیفیت و هم جنس بدون کیفیت ان در بازار موجود است اما غالبا بیشترین کیفیت را در میان گالینگور های موجود دربازار گالینگور های وارداتی دارند و سایر گالینگورها از محل باز و بسته شدن سررسید پاره میشوند.

باید ذکر کنیم که از انواع مختلف روش ها میتوان برای ایجاد چاپ بر روی گالینگور استفاده کرد، اما غالبا از روش طلاکوب بروی این نوع چاپ استفاده میشود؛ همچنین خوب است ذکر کنیم که گالینگور ها هم در داخل ایران تولید میشوند و هم وارداتی هستند که طبیعاتا نوع وارداتی آن ها کیفیت بسیار بالاتری دارد و معروف ترین گالینگور وارداتی نیز گالینگور های BN هلندی هستند.

مزایای گالینگور

اگر بخواهیم مطالب ذکر شده را خلاصه و طبقه بندی کنیم باید بگوییم از مزایای گالینگور میتوان به قیمت پایین، کیفین نسبتا بالا با توجه به قیمت، تنوع بسیار زیاد و سبکی آن اشاره کرد.

جلد سررسید چرم طبیعی

همانطور که میدانید، با توجه به قیمت بسیار بالای چرم طبیعی از این نوع جنس برای سررسید ها زیاد استفاده نمیشود و در تعداد بالا به هیچ عنوان تولید نمیشود؛ اما برای افرادی که به دنبال کادو های لوکس و خاص هستند در اکثر چاپخانه ها از این نوع سررسید ها سفارش گرفته میشود.

در ارتباط با کیفیت جلد سررسید چرم طبیعی باید بگوییم کیفیت این جنس تاحد بسیار زیادی به نوع مواد استفاده شده در دباغی دارد و اگر این مواد استفاده شده کیفیت زیادی نداشته باشند چرم استفاده شده به عنوان جلد به مرور پوسته پوسته شده، ترک برمیدارد ، خشک میشود ، میشکند و یا حتی تغییر رنگ برایش اتفاق می افتد.

جلد سررسید جیر

جلد جیر که از ان نیز برای تولید سررسید استفاده میشود؛ یک نوع چجلد پر طرفدار دیگر است که سررسید هایی با این جنس سالانه در تعداد خیلی بالا توسط چاپخانه ها تولید میشود؛ این نوع جلد ظاهری تقریبا شبیه به چرم طبیعی دارد اما به دلیل وجود امکان رنگ کردن جیر در رنگ های متنوعی در بازار موجود هست.

اگر بخواهیم در ارتباط با فاکتورهایی که بی کیفیت بودن یا با کیفیت بودن جیر استفاده شده در جلد سررسید را نشان میدهد صحبت کنیم؛ باید بگوییم جیرهایی که پرز ان ها در قسمت های مختلف یکسان نیست و پستی و بلندی زیادی دارد باکیفیت نیستند و همچنین اگر جیر استفاده شده در جلد سررسید شما کیفیت چندانی نداشته باشد چسب مورد استفاده در ساخت سررسید از ان به دلیل جنس بسیار نازکش رد میشود و لکه های رنگی بر روی سررسید ایجاد میکند.

برای ایجاد چاپ روی سررسید هایی که جلد یر دارند نیز بایستی با آزمون و خطا پیشروی کرد؛ زیرا امکان روش چاپ کاملا بستگی به جنس جیر استفاده شده دارد.

معایب جلد جیر

اگر بخواهیم از چند مورد جزئی به عنوان معایب جلد جیز یاد کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که جلد جیر خیلی سریع کثیفی ها و لکه ها را به خودش جذب میکند؛ که این مسئله باعث کاهش علاقه افراد به سررسید های جیر شده است.

انواع جلد سررسید
انواع جلد سررسید

جلد سررسید ترمو

ترمو نیز یکی از چیزهایی است که از آن برای ساخت جلد سررسید استفاده میشود؛ ترمو بسیار به چرم مصنوعی شبیه است اما تفاوت هایی نیز با ان دارد؛ از جمله این تفاوت ها میتوان به نازک تر بودن ترمکو نسبت به چرم مصنوعی و قیمت با لاتر آن اشاره کرد؛ البته باید ذکر شود که به دلایل ناشمخصی در ایران به این نوع جلد برای سررسید ترمو میگویند؛ زیرا اسم درست و مناسب آن هات استامپ هست؛ که طبیعاتا معنای فارسی شده آن ترمو نیست.

نکته جالب دیگری که لازم هست در ارتباط با سررسید ترمو بدانید؛ این هست که ترمو نسبت به داغی واکنش نشان میدهد و تغییر رنگ پیدا میکند؛ که از این مسئله میتوان در حکاکی طرح یا لگو بر روی ان استفاده کرد؛ همچنین خوب است بدانید از این نکته به عنوان مهم ترین تفاوت میان ترمو و چرم یاد میشود؛ به عنوان اخرین نکته گوشزد میکنیم؛ اگر میخواهید تفاوت بین ترمو بیکیفیت استفاده شده در جلد سررسید و نوع با کیفیت ان را متوجه شوید باید بگوییم در نوع با کیفیت تغییر رنگ به هنگام برخورد با دمای بالا بیشتر از جنس بی کیفیت است.

طبیعتا بهترین و متداول ترین روش برای ایجاد چاپ روی این نوع سررسید ها نیز داغکوبی خواهد بود؛ که در بسیاری از مواقع اصلا به دلیل همین مسئله است که از جلد ترمو استفاده میشود وگرنه اگر قرار باشد از روش چاپ دیگری برای این سررسید ها استفاده شود؛ بهتر است ازچرم مصنوعی کمک گرفته شود زیرا چرم مصنوعی ظاهری کاملا شبیه به ترمو دارد اما از قیمت بسیار کم تری نسبت به ان برخوردار است.

جلد سررسید سلفونی

به عنوان آخرین جلدی که به شما معرفی میکنیم لازم میدانیم در ارتباط با جلد سررسید سلفونی صحبت کنیم؛ این نوع از جلد سررسید در تعداد بسیار بالا به صورت اختصاصی برای ارگان ها و.سازمان ها تولید میشود؛ این نوع جلد ها به این صورت هستند که یک لایه کاغذ گلاسه با طرح، رنگ و نقش فرد مورد نظر سفارش داده میشود و سپس بر روی آن یک لایه پلاستیک بسیار محکم کشیده میشود تا استحکام کافی وجود داشته باشد.

اگر بخواهیم در ارتباط با کیفیت این نوع جلد ها با یک دیگر صحبت کنیم؛ نیز باید بگوییم استحکام و کیفیت جلدهای سلفونی تاحد بسیار زیادی به کیفیت چاپ و خدمات بعد از ان بستگی دارد به طور مثال اگر پلاستیک روی کار آن طور که باید محکم نباشد؛ ممکن است لکه های آب باعث رنگ گررفتن آن قسمت ها شود.

برای ایجاد طرح و چاپ بر روی سررسید های سلفونی نیز بدیهی ترین و راحت ترین راه چاپ طرح مورد نظر بر روی کاغذ گلاسه هست؛ اما میتوان از راه هایی مانند طلاکوبی، نقره کوبی، اشعه یو وی و مواردی از این قبیل نیز بر روی سررسید های سلفونی چاپ ایجاد کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *