بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

انواع دستگاه چاپ پارچه

در این مقاله میخوانیم:

همان‌طور که روش های چاپ روی پارچه متنوع هستند و بر اساس نوع پارچه و المان های دیگر متغیر می باشند، انواع دستگاه چاپ پارچه نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند.

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های چاپ پارچه از کیفیت و نوآوری بالایی برخوردار شده اند و از همین رو کیفیت بالایی را به نمایش می گذارند. بنابراین امروزه این فرصت را داریم تا با استفاده از پیشرفته ترین ماشین های صنعتی چاپ، فرآیند چاپ بر روی پارچه را در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت انجام دهیم.

شرکت ها و برندهای بسیاری در صنعت چاپ وجود دارند که اقدام به طراحی و تولید این ماشین های صنعتی کرده اند، با این حال، در بازار ایران برخی از این دستگاه ها بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه ها نحوه چاپ دیجیتال روی پارچه و چاپ مستقیم را بهبود بخشیده و بهره وری را در محیط های کاری افزایش داده اند.

معرفی انواع دستگاه های چاپ پارچه

چاپ روی پارچه در صنایع مختلف و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فرآیند چاپ روی پارچه در حوزه تبلیغات و پوشاک به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تکنیک چاپ روی پارچه با توجه به متغیرهای مختلف مانند نوع پارچه، کاربرد و یا نوع دستگاه ها می تواند با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد، با این حال، به صورت کلی فرآیند چاپ بر روی پارچه به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود و آن هم چاپ با دستگاه و چاپ دستی می باشد. روش های چاپ دستی روی پارچه دارای تنوع بسیاری هستند و عمدتا از کیفیت و سرعت پایین تری برخوردار می باشند.

آموزش روش‌ های چاپ روی پارچه و آشنایی با سبک های مختلف آن می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین روش را متناسب با ترجیحات خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال چاپ دستی بر روی پارچه یک روش ساده برای افرادی است که می خواهند فرآیند چاپ را در مقیاس کوچک انجام دهند و امروزه بسیاری از افراد با در اختیار داشتن ابزار ساده می توانند به صورت دستی اقدام به چاپ طرح های مورد نظر خود کنند. در ادامه راهنما همراه ما باشید تا با انواع دستگاه چاپ پارچه بیشتر آشنا شویم.

بررسی انواع دستگاه چاپ پارچه

دستگاه چاپ اصولاً به هر دستگاهی گفته می شود که طرح مورد نظر شما را با استفاده از یک جوهر بر روی بسترهایی مانند کاغذ، پارچه یا پلاستیک چاپ می کند.

فرآیند چاپ به این صورت انجام می شود که شما طرح مورد نظر خود را به صورت فایل کامپیوتری و یا کاغذی انتخاب می کنید، سپس با توجه به مستقیم یا غیر مستقیم بودن دستگاه، طرح مورد نظر شما بر روی پارچه انتقال پیدا می کند.

دستگاه های چاپ با توجه به نوع کاربردی که دارند در انواع و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند. این دستگاه ها در هماهنگی با نیازهای مختلف صنعت ساخته شده اند که اندازه های بزرگ و سنگین آن‌ها برای محیط های بزرگ و مشاغل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و نمونه های کوچک‌تر آن‌ها بیشتر برای استفاده های شخصی در محل کار و خانه به کار گرفته می شوند.

بنابراین، حجم کاری که از یک دستگاه چاپ انتظار دارید رابطه مستقیمی با اندازه دستگاه خواهد داشت و حجم کاری دستگاه های بزرگ و سنگین چاپ بسیار بالاتر از دستگاه های کوچک می باشد و به طور منظم تعداد بالایی از چاپ را انجام می دهند.

بنابراین دستگاه های چاپ با توجه به اندازه ای که دارند، برای اهداف و کاربردهای مشخصی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها بر اساس ویژگی های مختلفی با یکدیگر متمایز می شوند که در صورت تهیه باید هر یک از این المان ها را مورد بررسی قرار دهید.

ویژگی های متمایز کننده دستگاه های چاپ پارچه می توانند شامل سایز دستگاه، نوع کاربری آن، هزینه دستگاه و … می باشد. از جمله دستگاه های چاپ که به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرند می توان به دستگاه چاپ پارچه و تیشرت، دستگاه چاپ و برش، دستگاه چاپ بنر و فلکس و دستگاه چاپ فلت بد و یووی می باشند. همراه ما باشید تا با این دستگاه ها بیشتر آشنا شویم.

دستگاه چاپ پارچه و تیشرت

دستگاه های چاپ تی شرت و پارچه از کاربردی ترین دستگاه ها در صنعت چاپ پوشاک به شمار می آیند، روش چاپ این دستگاه ها سابلیمیشن بوده و ابتدا چاپ بر روی کاغذ ترانسفر یا فیلم صورت می گیرد و سپس طرح مورد نظر بر روی پارچه انتقال پیدا کرده و پس از حرارت و فشار تثبیت می شود. دستگاه های سابلیمیشن و انواع چاپ مستقیم روی پارچه، همچنین دستگاه های DTG و DTF از نوع دستگاه چاپ پارچه و تی شرت به شمار می روند.

دستگاه چاپ بنر و فلکس

بنرهایی که در ابعاد و اندازه های بزرگ و با اهداف تبلیغاتی در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرند، به طور کلی با دستگاه های چاپ بنر و فلکس تولید می شوند. دستگاه چاپ بنر و فلکس این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید فرآیند چاپ را بر روی بنر، مش و استکیر و فلکس انجام دهید.

از این دستگاه برای چاپ طرح های بزرگ استفاده می شود و همچنین چاپ انجام شده از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. پیش از آن که طرح مورد نظر خود را برای چاپ با دستگاه چاپ بنر و فلکس ارائه کنید باید از کیفیت و رزولوشن بالای تصویر خود اطمینان حاصل کنید چرا که عموماً کیفیت تصاویر زمانی که در ابعاد بزرگ چاپ می شوند، کاهش پیدا می کند.

دستگاه چاپ و برش

دستگاه چاپ و برش یکی از دستگاه های پر استفاده می باشد که علاوه بر انجام فرآیند چاپ قادر به انجام برش نیز می باشد. این دستگاه امکان برش متریال های بسیاری مانند پارچه، کاغذ دیوار، چرم و … را در ابعاد و اندازه های مد نظر شما فراهم می کند. دستگاه چاپ و برش از سرعت بالایی برخوردار است و همچنین یک محصول نهایی با کیفیت و دقیق را در اختیار شما قرار می دهد.

دستگاه چاپ فلت بد و یووی

کاربرد دستگاه چاپ فلت بد و یووی نیز در صنعت چاپ بسیار متداول است، این دستگاه در صنایع مختلفی از جمله، نساجی، شیشه، خودرو، بانکداری و .. مورد استفاده قرار می گیرد و روش استفاده از آن نیز به این صورت است که پس از قرار دادن پارچه در قسمت مناسب، جوهر توسط یک اسکاج بر روی بستر مورد نظر فشار داده می شود و طرح نهایی چاپ می شود. در فرآیند چاپ با دستگاه چاپ فلت بد و یووی از اشعه ماوراء بنفش UV نیز استفاده می شود تا سرعت کار بالاتر رود.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *