بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

مزایای چاپ فاکتور

در این مقاله میخوانیم:

همانطور که میدانید، فاکتور یک نوع برگه است که پس از انجام خدمات و یا انجام خرید فروشنده آن را به خریدار تقدیم میکند و شامل اطلاعات مهمی از جمله جزئیات خدمات انجام شده یا جنس خریداری شده، تعداد جنس، تعرفه خدمات، ایاب و ذهاب، آدرس مغازه و مواردی از این قبیل هست. مزایای چاپ فاکتور را در ادامه توضیح داده ایم.

جالب است بدانید، تعدادی از کسب و کار ها داشتن فاکتور را الزامی میدانند و از آن استفاده میکنند اما برخی دیگر استفاده از فاکتور را ضروری نمی دانند و در اکثر مواقع فروشنده ها نمیدانند که فاکتور استفاده کنند یا خیر و اگر استفاده میکنند، آن فاکتور را چاپ کنند یا نه، به همین دلیل با توجه به مطالبی که در قسمت های فوق ذکر شد تصمیم گرفته ایم در ادامه با ذکر مزایای فاکتور به مشکلات و مسائلی که در ارتباط با آن وجود دارد پایان دهیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

مزیت اول: هزینه کم

اولین مزیتی که قصد داریم چاپ فاکتور به تعداد بالا را به وسیله آن توجیح کنیم؛ هزینه بسیار کمی است که چاپ فاکتور و ارائه آن در کنار سایر هزینه های مرتبط با کسب و کار و داشتن فروشگاه دارد که خوب است بدانید این هزینه هر چه تعداد فاکتور های سفارشی برای چاپ بیشتر باشد، کم تر خواهد شد.

مزیت دوم: برقراری ارتباط

حتما برای شما هم این مسئله اتفاق افتاده است که پس از خرید از یک فروشگاه یا استفاده از خدمات یک کسب و کار دوباره به آن مغازه و یا آن خدمات نیاز پیدا کرده باشید، اما راه ارتباطی با آن فروشگاه را ندانید؛ در ارتباط با این مشکل باید بگوییم که با توجه به اطلاعات نوشته شده بر روی فاکتور(شامل ایمیل، آدرس، شماره تلفن و….) میتوان این مسئله را حل کرد؛ بدنی ترتیب اگر از فاکتور در هنگام ارائه خدمات یا محصولات استفاده کنید؛ به نوعی آن فاکتور حکم کارت ویزیت شما را خواهد داشت و مشتری به راحتی خواهد توانست در خرید های بعدی شما را پیدا کند.

مزیت سوم: دادن حس اعتماد به مشتری

به عنوان یکی دیکر از مزایای چاپ فاکتور باید ذکر کنیم که شما با دادن یک برگه یا کاغذ مهر و امضاء شده به مشتری این مسئله را به او نشان میدهید که از قیمت های خود اطمینان کامل دارید و این اطمینان شما از قیمت ها باعث میشود مشتری برای همیشه به شما اعتماد کند و احساس کند که برایش ارزش قائل هستید.

مزیت چهارم: قابل حمل بودن

خوب است بدانید، فاکتور ها به دلیل وزن بسیار کمی که دارند به آسانی از جایی به جای دیگر حمل میشوند؛ به این ترتیب به عنوان یک مزیت دیگر میتوان این مسئله را ذکر کرد.

مزیت پنجم: داشتن قابلیت پیگرد قانونی

خوب است بدانید، وقتی شما یک فاکتور به مشتری خود ارائه میدهید بایستی یک برگ کپی از ان را هم پیش خود نگه دارید و داشتن یک رو نوشت از فاکتور باعث میشود اگر مشتری روزی از شما در ارتباط با این مسئله که در ازای پولی که داده است خدماتی دریافت نکرده است شکایت کرد، شما مدرکی برای اثبات حرفتان داشته باشید.

مزیت ششم: ماندگاری بسیار زیاد

به عنوان یکی دیگر از مزایای چاپ فاکتور و استفاده از آن میتوان به ماندگاری بسیار زیاد آن ها اشاره کرد؛ به این شکل که اگر شما تعداد بسیار زیادی فاکتور را به یک چاپخانه سفارش دهید؛ علاوه بر این که قیمت کم تری خواهید پرداخت برای مدت های بسیار طولانی نیز در هنگام فروش خدمات یا محصولاتتان با مشکلات عدم وجود فاکتور چاپبی روبرو نخواهید شد.

مزیت هفتم: تناسب با هر شغلی

از دیگر مزایای چاپ فاکتور و استفاده از ان میتوان به این مسئله اشاره کرد که تمامی انواع مختلف کسب و کار های میتوانند از فاکتور برای ارائه جزئیات فروش محصولاتشان استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از فاکتور در کسب و کار ها وجود ندارد.

مزیت هشتم: امکان ارائه خدمات پس از فروش برای خریدار

از دیگر مزایای مهم چاپ فاکتور و استفاده کردن از آن به وسیله تمام مشاغل باید به این نکته اشاره کنیم که اگر در کسب و کار شما کالاهای گران قیمتی مانند لپتاپ،تلفن همراه، یخچال، لوازم خانگی و وسایلی از این قبیل وجود دارد؛ شما میتوانید به وسیله این فاکتور خدمات پس از فروش را برای خریدارتان تعیین کنید و دیگر نیازی نخواهد بود که برای خدمات پس از فروش کاغذ جدا به خریدار بدهید.

مزایای چاپ فاکتور
مزایای چاپ فاکتور

انواع فاکتور

حالا که در ارتباط با مزایای چاپ فامتکور با یک دیگر صحبت کردیم؛ شاید لازم باشد اطلاعاتی در ارتباط با انواع فاکتور هم در اختیار شما قرار دهیم؛ تا اگر تصمیم دارید فاکتور چاپ کنید؛ به وسیله این اطلاعات بتوانید به خوبی این کار را انجام دهید؛ پس در این قسمت نیز همراه ما باشید.

فاکتور های رسمی

فاکتور های رسمی یکی از انواع فاکتور های تولیدی هستند؛ این نوع فاکتور ها بیشتر برای مشاغلی چاپ میشوند که آن مشاغل قرار است فاکتورها را به اداره های مالیاتی تحوبل بدهند؛ چنین کسب و کارهایی اگر فاکتور اصولی به اداره مالیات تحویل ندهند جریمه خواهند شد.

فاکتورهای غیر رسمی

فاکتورهای غیر رسمی فاکتورهایی هستند که تنها برای ارائه به مشتریان به وجود می آیند و هیچگونه کارایی دیگری ندارند.

فاکتور های بدون سربرگ

فاکتور های بدون سربرگ ساده ترین نوع فاکتور هستند که تقریبا در تمام لوازم تحریری ها بسته های صد تایی از آن ها یافت میشود که قیمت کمی هم داراد.

فاکتور های سربرگ دار

این نوع فاکتور ها بر اساس مشخصات یک کسب و کار یا مغازه به شکل علی الخصوص چاپ میشود و در سر برگ ان اطلاعات آن کسب و کار مانند لگو، آدرس و راه های ارتباط درج میشود.

مزایای چاپ فاکتور
مزایای چاپ فاکتور

مشخصاتی که باید در فاکتور ها درج شود، چیست؟

تا این جا اطلاعات زیادی را در ارتباط با فاکتور های فروش در اختیار شما قرار دادیم؛ اما اگر بخواهیم این اطلاعات را تکیل کنیم؛ لازم میدانیم در ارتباط با مشخصاتی که باید در فاکتور های فروش قرار گیرند هم حرف بزنیم؛ پس در این جا نیز ما را همراهی کنید.

اطلاعات خریدار و فروشنده

اولین و مهم ترین چیزهایی که بایستی در یک فاکتور فروش درج شوند؛ اطلاعات شخص خریدار و فروشنده است؛ این اطلاعات میتواند شامل کدپستی، کد ملی، نام دو طرف،شماره حساب، آدرس، تلفن و مواردی از این قبیل باشد.

کالا یا خدمات ارائه شده

نکته مهم دیگری که حتما باید در فاکتور های فروش ثبت شوند؛ کالاها یا خدمات ارائه شده طی فرآیند خرید است؛ که هر کدام از این موردها باید دقیق و کامل ذکر شوند و قیمت واحد هرکدام نیز در فاکتور ثبت شود.

مهر و امضا

خوب است بدانید، فاکتوری که در آن مهر و امضای شخص فروشنده وجود نداشته باشد هیچ گونه اعتبار قانونی ندارد به همین دلیل یکی از مواد مهم هر فاکتور مهر و امضای خریدار و فروشنده هست.

مقدار مالیات و ارزش افزوده

یکی دیگر از نکات مهمی که باید حتما حتما اگر وجود دارد در فاکتور ثبت شود؛ مالیات و ارزش افزوده است؛ پس به این نکته نیز دقت کنید.

تاریخ

وجود تاریخ دقیق یعنی تاریخی که شمال روز، ماه و سال باشد؛ یکی دیگر از عناصر اساسی فاکتورها است که باید حتما ذکر شود.

شماره سریال

اگر فاکتور شما، فاکتور رسمی است و قرار است که آن را به اداره دارایی ارلائه دهید، باید حتما دارای شماره ریال باشد زیرا این شماره سریال ها به وسیله اداره دارایی چک میشود.

نحوه پرداخت

یکی دیگر اجزا فاکتور ها که به صورت سلیقه ای در فاکتور ثبت میشود؛ نحوه پرداخت هزینه مرتبط با کالا یا خدمات ارائه شده است؛ گه اگر به صورت چکی یا اقساطی پزداخت شود؛ تاریخ اقساط و چک ها و همچنین مبلغ دقیق آن ها بایستی ذکر شود.

سایز فاکتور باید چقدر باشد؟

یکی از سوالاتی که برای افرادی که تصمیم به چاپ فاکتور میگیرند زیاد به وجود می آید این است که سایز فاکتور باید چقدر باشد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم سایز فاکتور چاپ شده کاملا اختیاری است اما در اکثر مواقع فاکتور ها در سایز های a5 چاپ میشوند؛ البته برای رسمیت بیشتر چاپ فاکتور در سایز a4 هم متداول هست.

قوانین فاکتور رسمی

در قسمت های قبلی فاکتور رسمی را برای شما معرفی کردیم؛ اما خوب است بدانید اگر قرار باشد این فاکتور ها به تائید اداره مالیات و دارایی برسد بایستی یک سری قوانین در چاپ فاکتور رسمی رعایت شود؛ که به عنوان آخرین قسمت در این مقاله آن ها را ذکر میکنیم.

اولین قانون برای فاکتور های رسمی این است که این فاکتورها حتما بایستی شماره سریال داشته باشند و این شماره سریال باید به شکل متوالی در فاکتور ها ارائه شود؛ نحوه پرداخت، اطلاعات شخص خریدار، اطلاعات شخص فروشنده، اطلاعات دقیق کالا بدون ذکر هرگونه پیچیدگی،قیمت دقیق کالا یا خدمات و امضای دو طرف از مسائل مهم دیگری است که باید حتما در فاکتورهای رسمی ذکر شود.

خوب است بدانید که برای چاپ فاکتور رسمی بایستی یا از سایز کاغذ a4 ویا ازسایزa5 استفاده شود و هیچ گونه سایزدیگری قابل قبول نیست؛ اگر قرار باشد فاکتور به صورت دستی نوشته شود باید وزن کاغذ 60 گرم باشد اما در صورت نوشتن فاکتور به وسیله کامپیوتر و پرینت کردن آن وزن کاغذ تا 80 گرم هم میتواند باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *