بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

چگونه می توان طرح چاپ شده روی لباس را پاک کرد؟

در این مقاله میخوانیم:

حتماً برای شما هم پیش آمده از یک لباس خود خسته شوید و بخواهید به جای تهیه یک لباس جدید، تغییراتی را در آن به وجود آورید تا هم تنوعی ایجاد کرده باشید و هم یک لباس جدید و زیبا در اختیار داشته باشید. در این مواقع، اگر طرحی بر روی لباس شما چاپ شده باشد این امکان را دارید تا طرح را پاک کنید و به جای آن از یک طرح دیگر استفاده کنید. در ادامه چگونگی طرح چاپ شده روی لباس را پاک کرد را یاد بگیرید.

اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه چاپ لباس را پاک کنیم؟ آیا روشی وجود دارد تا بتوانیم طرح چاپ شده بر روی یک لباس را پاک کنیم و طرحی که به آن علاقمند هستیم را دوباره بر روی لباس چاپ کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، شما می توانید این کار را انجام دهید اما در نظر داشته باشید که روش های متنوعی برای پاک کردن طرح چاپ شده بر روی پارچه وجود دارد و در صورتی که یکی از روش ها برای شما پاسخگو نبود می توانید روش های دیگر را به کار بگیرید.

در ادامه این راهنما قصد داریم به روش های پاک کردن طرح چاپ شده بر روی لباس یا انواع پارچه را بپردازیم و نمونه های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید طرح هایی که به آنها علاقه ندارید را از روی پارچه و لباس خود پاک کنید.

چگونه چاپ لباس را پاک کنیم؟

چگونه می توان طرح چاپ شده روی لباس را پاک کرد؟

ممکن است شما پس از مدتی نگاهی به لباس خود بی اندازید و فکر کنید که دیگر نمی خواهید از آن استفاده کنید؛ اما اگر دقیق تر به آن توجه کنید در برخی موارد این امکان وجود دارد که از طرح چاپ شده بر روی لباس خود خسته شده باشید و این موضوع باعث دل‌زدگی شما از لباس شده باشد.

علاوه بر این، در برخی موارد این احتمال وجود دارد که طرح چاپ شده بر روی لباس شما پوسته پوسته شده باشد و یا بر اثر نگهداری نا مناسب خراب و نا خوشایند شده باشد.

در چنین مواقعی به جای آن که به دنبال خرید یک لباس جدید باشید می توانید طرح چاپ شده را پاک کنید و دوباره از لباس خود استفاده کنید. همچنین این امکان را دارید تا طرح جدیدی را به جای همان طرح قبلی چاپ کنید، اما در این صورت پیشنهاد می کنیم طرح قبلی را به خوبی پاک کنید تا طرح جدید شما به زیبایی به نظر برسد.

روش های پاک کردن چاپ روی لباس

برای آن که بتوانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و فرآیند پاک کردن طرح چاپ شده را به سرعت انجام دهید، در ابتدا بهتر است نوع چاپ و جوهر استفاده شده برای این کار را شناسایی کنید.

همان‌طور که احتمالاً تا به حال مشاهده کرده اید، برخی از چاپ ها به صورت برچسبی بر روی لباس زده می شوند و در برخی دیگر از روش های چاپ از جوهرهای مخصوص برای چاپ تصویر استفاده می شود که این جوهر ها به الیاف پارچه جذب می شوند.

بنابراین روش هایی که برای پاک کردن تصاویر چاپی استفاده می شود، متغیر می باشند و آشنایی با این موارد می تواند به شما کمک زیادی کند. در روش اول پاک کردن چاپ از روی لباس به انواع چاپ هایی می پردازیم که با استفاده از جوهرهای مخصوص بر روی لباس چاپ شده اند.

شوینده یا پاک کننده غلیظ

شوینده یا پاک کننده غلیظ برای پاک کردن چاپ روی پارچه

به عنوان اولین گزینه پاک کردن تصویر چاپی، به سراغ شوینده ها و پاک کننده ها می رویم. معمولاً در مواقعی که فرآیند چاپ بر روی لباس شما به تازگی صورت گرفته باشد و مدت زمان زیادی از آن نگذشته باشد؛ می توانید از شوینده های قوی برای پاک کردن آن استفاده کنید و با این روش طرح چاپ شده به راحتی از بین خواهد رفت.

با این حال، در برخی موارد دیگر نیز از این روش برای پاک کردن طرح های چاپ شده توسط سایر جوهرها نیز استفاده می شود. برای آن که بتوانید نتیجه خوبی بگیرید بهتر است از شوینده ها و پاک کننده های غلیظ برای این کار استفاده نمایید. مشکلی که در این روش ممکن است با آن رو به رو شوید، آسیب دیدن به الیاف پارچه است.

درواقع، این در صورت استفاده از شوینده ها و پاک کننده های قوی این احتمال وجود دارد که نه تنها به بافت و الیاف لباس آسیب برسد بلکه اگر لباس شما رنگی باشد، رنگ لباس نیز به همراه طرح چاپی از بین برود. بنابراین، اگر لباس شما رنگی است، از این روش برای پاک کردن طرح چاپ شده استفاده نکنید و به روش هایی که در ادامه می آوریم مراجعه نمایید.

ترکیب لیمو و سرکه

ترکیب ترکیب لیمو و سرکه برای پاک کردن چاپ روی پارچه

ترکیب لیمو و سرکه یک ترکیب اسیدی قوی است که می تواند جوهر را در خود حل کند. در صورتی که طرح مورد نظر شما با استفاده از جوهر چاپ شده باشد، می توانید از این ترکیب برای پاک کردن آن استفاده نمایید و قسمت چاپ شده را در این ترکیب قرار دهید، سپس با آب شستشو دهید.

اسپری مو

روش های پاک کردن چاپ

روش دیگری که بعضا برای پاک کردن چاپ مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از اسپری مو است. اسپری های مو نیز از جمله موادی هستند که می توانید از آنها برای پاک کردن چاپ های جوهری استفاده کنید، اما در این صورت نیز اگر چاپ به تازگی صورت گرفته باشد نتیجه بیشتری خواهید گرفت.

برای این کار، کافی است اسپری مو را بر روی یک دستمال سفید بزنید و سپس با استفاده از آن بر روی طرح چاپ شده خود ضربه بزنید تا طرح چاپ شده به آرامی پاک شود. در نظر داشته باشید که پارچه را بر روی چاپ حرکت ندهید، چرا که این کار ممکن است سبب پخش شدن رنگ های تصویر شود.

شیر

راهکار برای پاک کردن طرح های چاپ شده

یکی دیگر از راهکارهای کارآمد برای پاک کردن طرح های چاپ شده با جوهر، استفاده از شیر می باشد. در برخی مواقع، استفاده از شیر باعث از بین رفتن تمام یا بخشی از طرح چاپ شده بر روی لباس شما شود.

برای این کار، ابتدا باید لباس خود را برای مدتی طولانی در یک تشت شیر قرار دهید و هر از چند گاهی به آن سر بزنید تا ببینید آیا جوهر در شیر حل شده است.

الکل یا استون

پاک کردن تصویر چاپ شده از روی لباس

استفاده از الکل، استون یا لاک پاک کن است که از جمله حلال های بسیار قوی به شمار می آیند و می توانند جوهر را در خود حل کنند. با استفاده از این مواد می توانید در زمان کوتاهی تصویر چاپ شده را از روی لباس خود پاک کنید.

پاک کردن چاپ های سیلک اسکرین

همان‌طور که اشاره کردیم، برخی از چاپ ها با استفاده از روش سیلک اسکرین صورت می گیرند و از همین رو نسبتاً راحت تر از روش های قبلی می توانید آن را از روی لباس پاک کنید. برای این کار می توانید از انواع برس ها مانند برس های بطری شور استفاده کنید و طرح را آرام آرام از روی پارچه پاک کنید.

ابتدا کافی است پارچه را با آب گرم بشویید و سپس کمی مایع شوینده بر روی آن بریزید و با برس بر روی آن بکشید تا طرح از بین برود. همچنین می توانید از کمی الکل نیز برای پاک کردن بهتر و تمیزتر کمک بگیرید. نحوه طرح چاپ شده روی لباس را پاک کرد را یاد خواندید.

پاك كردن چاپ از روي پارچه ساتن

پاك كردن چاپ از روي پارچه ساتن

پاک کردن طرح چاپ از روی پارچه های ساتن معمولا بسیار آسان تر از سایر پارچه ها هستن. سطح صاف و صیقلی این پارچه ها معمولا باعث می شود طرح چاپ به تار و پود پارچه نفوذ نکند، به همین دلیل برای پاک کردن طرح های چاپی از روی پارچه هاس ساتن فقط کافی است یک پد لاک پاک کن حاوی استون را با ملایمت روی بخش از پارچه که طرح چاپی دارد بکشید. با انجام چند باره ایت کار خواهید دید چیزی از طرح چاپی روی پارچه باقی نمانده است.

پاک کردن مارک چاپ شده چادر

پاک کردن مارک چاپ شده چادر

در بسیاری از موارد وقتی پارچه چادر مشکی خریداری می کنید، بخش چاپ شده آن نیز در بعضی از قسمت های چادر نمایان است. اگر در این شرایط این بخش بعد از دوخت چادر نیز در قسمت بیرونی چادر قرار بگیرد، استفاده از آن کمی سخت خواهد بود. در این مواقع این سوال پیش می آید که مارک طلایی پارچه را چگونه پاک کنیم؟ راهکار ما استفاده از قند است. برای پاک کردن چاپ طلایی روی پارچه چند بار آهسته قند را روی مارک چادر بکشید. نکته مهم اینکه باید این کار با حوصله و بسیار آرام انجام گیرد تا تار و پود پارچه آسیب نبیند.

کلام آخر

آیا شما نیر تا به حال برای پاک کردن چاپ از روی لباس به دنبال راه حل بوده اید؟ ما در این مقاله چند روش خانگی پاک کردن چاپ از روی پارچه و لباس را معرفی کرده ایم. شما از چه روش هایی برای پاک کردن چاپ و لک ار روی لباس پیشنهاد می کنید؟ در قسمت کامنت ها نظرات خود را با ما در چاپی نیک درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *