بند گردن آویز

   بند گردن آویز یک تکه

   بند گردن آویز دو تکه

   بند گردن آویز سه تکه

   بند مدال

   چاپ ربان

چاپ روی لیوان

   چاپ روی لیوان سرامیکی

   چاپ روی لیوان دسته قلبی

   چاپ روی لیوان حرارتی

   چاپ روی لیوان سفالی

   چاپ روی لیوان شیشه ای

   چاپ روی زیر لیوانی

چگونه چاپ روی ماگ را پاک کنیم؟

در این مقاله میخوانیم:

همانطورکه میدانید، این روز ها به دلیل زیاد شدن علاقه مردم به نوشیدنی هایی مثل چای و قهوه زیاد از لیوان و ماگ استفاده میشود؛ اما انسان های خوش سلیقه همواره دوست دارند ازماگ های خاص استفاده کنند و در آن نوشیدنی بنوشند به همین دلیل یک سری شرکت ها و بزینس ها برای تبلیغات کسب و کار خود شروع به استفاده از ماگ هایی با چاپ های تبلیغاتی کرده اند و همچنین تعداد بسیار زیادی از انسان ها با به کار گیری هنر چاپ روی ماگ برای دوستان خود هدیه هایی مانند ماگ های چاپ شده که حاوی پیام خاصی هستند خریداری میکنند؛ اما گاهی پیش می آید که فردی به دلیل دوست نداشتن طرح روی ماگش دوست دارد آن طرح چاپ شده را پاک کند.

حتی گاهی از مواقع اتفاق می افتد که شما یک تولید کننده ماگ های چاپی هستید و مشتری از ماگی که برای او تولید کرده اید ایراداتی میگیرد و آن را دوست ندارد؛ یکی دیگر از مواردی که باعث میشود شما به فکر پاک کردن چاپ روی ماگ بیوفتید نیز این است که از طرح ماگ خسته شده اید و تنوع میخواهید.

سوالی که برای این افراد پیش می آید این است که چگونه چاپ روی ماگ را پاک کنیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال تصمیم گرفته ایم این مقاله را بنویسیم و در آن روش هایی برای پاک کردن چاپ روی ماگ های تبلیغاتی یا حتی ماگ های عادی ارائه دهیم؛ پس اگر چنین مشکلی دارید در ادامه و تاپایان این متن همراه ما باشید؛ امید است بتوانم با نکاتی که ذکر میکنیم شما را در حل مشکلتان یاری دهیم.

راه اول : ماشین ظرفشویی

پاک کردن طرح چاپ شده بر روی ماگ

اگر طرح چاپ شده بر روی ماگ خود را به هر دلیلی دوست ندارید و برایتان سوال است که چگونه چاپ روی ماگ را پاک کنیم؟ پیشنهاد ما به شما ماشین ظرفشویی است؛ توصیه میکنیم لیوان یا ماگ خود را در پایین ترین طبقه از ماشین ظرفشویی خود، یعنی جایی که بیشترین دما را دارد قرار دهید؛ پس از یکبار شست و شو خواهید دید که طرح روی ماگ از بین رفته است؛ البته اگر بازهم قسمت هایی از طرح بر روی ماگ باقی مانده یک بار تا چند بار دیگر این کار را تکرار کنید، مطمئن باشید که طرح از بین خواهد رفت؛ البته باید بگوییم این روش به همان اندازه ای که ساده ست؛ زمان بر هم خواهد بود و اگر قصد دارید طرح روی لیوان را به سرعت پاک کنید باید از روش هایی که در ادامه ذکر میشود کمک بگیرید.

راه حل دوم: فر یا اجاق گاز

پاک کردن چاپ ماگ

به عنوان راه حل دوم برای پاک کزردن چاپ روی ماگ توصیه میکنیم ماگ خود را در فر با دمای بالاتر از 400 درجه فارنهایت قرار دهید و بگذارید تا ماگ پخته شود و طرح روی ان از بین برود؛ این روش خیلی سریع تر از روش قبلی جواب خواهد داد؛ البته حواستان باشد زمانی که این کار را میکنید هیچ ظرف یا غذای دیگری در فر قرار ندهید چون ممکن است در اثر آب شدن رنگ هایی که به وسیله ان ها چاپ بر روی ماگ انجام شده است غذا یا ظرف بو و طعم بگیرد؛ همچنین پیشنهاد میکنیم اگر شما یک تولید کننده ماگ های چاپی هستید، یک فر جدا برای این کار خریداری کنید تا از بو و رنگ گرفتن همیشگی فر اصلی تان جلوگیری کرده باشید؛ نکته مهم دیگر در این قسمت این است که باید پس از خارج کردن لیوان از فر لیوان به وسیله یک دستمال نرم پاک شود تا رنگ های باقی مانده از بین برود.

راه حل سوم: هنر خود را شکوفا کنید.

اگر برای پاک کردن چاپ روی ماگ های تبلیغاتی خود دچار مشکل شده اید و هیچ کدام از راه حل های قبلی به کمکتان نیامد؛ توصیه میکنیم به خلاقیت خودتان تکیه کنیم و طرح جدیدی بر روی ماگتان بکشید؛ برای این کار تنها کافی است به یک فروشگاه لوازم هنری بروید، رنگ مخصوص سطوح سرامیکی خریداری کنید و طرح مورد علاقه تان را طوری بر روی ماگ بکشید که لگو یا طرحی که دوستش ندارید؛ پوشانده شود؛ به این ترتیب با انجام چنین کاری با یک تیر دو نشان میزنید، هم طرحی که دوستش ندارید را از بین میبرید و هم یک اثر هنری زیبا با دستان خودتان خلق کرده اید؛ البته حواستان باشد که اگر از رنگ هایی روشن تر از رنگ طرح روی ماگتان استفاده کنید ممکن است آن طرح چاپی از زیر نقاشی ای که خودتان کشیده اید خودش را نشان بدهد؛ به همین دلیل توصیه میکنیم حتما حواستان به این مسئله باشد و از رنگ های تیره تر از طرحی که دوستش ندارید استفاده کنید؛ تا یک ماگ زیبا داشته باشید.

راه حل چهارم: لاک پاک کن

خوب است بدانید، همانطور که استون موجود در لاک پاک کن میتواند به راحتی لاک ناخن های شما را از بین ببرد میتواند لگو یا چاپ ایجاد شده بر روی ماگ را نیز از بین ببرد؛ پس توصیه میکنیم مقداری لاک پاک کن را بر روی تکه ای پنبه یا دستمال و سپس به وسسیله آن چاپ روی ماگ را از بین ببرید؛ البته بایستی پس از آن که پنبه اغشته به لاک پاک کن را بر روی ماگ کشیدید به دقت با یک تیغ طرح چاپی را بتراشید؛ تا طرح یا لگوی چاپ شده ای که دوستش ندارید؛ کاملا از بین برود و یک ماگ دوست داشتنی داشته باشید.

راه حل پنجم: الکل

پاک کردن چاپ ماگ

همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید؛ الکل نیز میتواند خاصیتی مانند لاک پاک کن داشته باشد؛ پس اگر لاک پاک کن در خانه ندارید خواهید توانست چاپ روی ماگ تان را به وسیله الکل مانند دستورالعملی که در قسمت قبل ذکر شد پاک کنید و از زیبا شدن ماگتان لذت ببرید

راه حل ششم:گرم کردن

درست است که در قسمت های اول در ارتباط با پاک کردن چاپ روی ماگ به وسیله فر با یک دیگر صحبت کردیم؛ اما خوب است بدانید که گرم کردن ماگ روی اجاق گاز نیز میتواند روشی کارساز برای پاک کردن چاپی که دوستش ندارید از روی لیوانتان باشد به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید چاپ روی ماگ را از بین ببرید ان را 3 الی 5 دقیقه بر روی اجاق گاز قرار دهید و سپس آن را به وسیله یک سنباده، اسکاچ یا حتی سوهان طرح تبلیغاتی چاپ شده روی ماگتان را از بین ببرید؛ البته حواستان باشد که تصویر چاپی روی لیوان که قصد پاک کردن ان را دارید نباید به صورت مستقیم درمعرض شعله باشد ؛ در پایان توصیه میکنیم حواستان به فشاری که به وسیله اسکاچ سوهان یا سنباده وارد میکنید نیز باشد زیرا این فشار بایستی ملایم باشد، یعنی نه خیلی زیاد و نه خیلی کم؛ در غیر این صورت یا طرح باقی میماند و یا این که به لیوان آسیب میرسد.

راه حل هفتم: استفاده از نگه دارنده لیوانی

اگر احساس میکنید، شش راه حلی که در قسمت های قبلی به ذکر آن ها پرداختیم برای شما کارساز نیستند یا این که ممکن است انجام ان سخت و زمان بر باشد؛ یکی از کارهای راحت و سریعی که میتوانید اجام دهید و به وسیله ان چاپ روی ماگ را از بین ببرید این هست که نگه دارنده لیوانی برای ماگتان تهیه کنید؛ تگه دارنده ها اجزایی از جنس های مختلف هستند که دورتا دور ماگ شما را میپوشانند و یک دسته هم یا برای آویزان کردن ماگ و یا برای در دست گرفتنش دارند که شما میتوانید در فروشگاه های آنلاین و حتی حضوری مختلف این نگه دارنده ها را پیدا و خریداری کنید؛ پس اگر طرح روی ماگتان را به هر علتی دوست ندارید و هیچ یک از راهکارهای قبلی به کارتان نمی آید وقت را تلف نکنید و به فروشگاه های مورد علاقه تان سر بزنید، زیبا ترین نگه دارنده لیوانی را بخرید و از نوشیدن نوشیدنی در ان ماگ لذت ببرید.

راه حل هشتم: رنگ پاک کن های شیمیایی

یک وسیله و ابزار دیگر که به وسیله آن میتوان لگو و چاپ روی ماگ های تبلیغاتی یا کادویی را پاک کرد و از بین برد؛ رنگ پاک کن های شیمیایی هستند که شما میتوانید آن ها را از فروشگاه هایی که در ان وسایل هنری به فروش میرسد تهیه کنید.

برای استفاده از این رنگ پاک کن ها بایستی ابتدا آن محلول را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و سپس لیوان را به شکلی که تمام طرح مورد نظر شما داخلش قرار بگیرد به مدت 20 تا 30 دقیقه در ظرف قرار دهید، پس از این مدت با خارج کردن لیوان خواهید دید که طرح از بین رفته است اما هنوز قسمت هایی از طرح باقی مانده بود این کار را یک تا چند بار دیگر انجام دهید تا لگو یا طرح چاپی کاملا از بین برود.

اگر این راه را برای پاک کردن چاپ روی ماگ انتخاب کرده اید حواستان باشد که این مواد ممکن است برای پوست و اعضایی مانند چشم و دهان شما خطرناک باشد پس حتما حتما اگر این راه را برای پاک کردن چاپ روی ماگ انتخاب کردید، از وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید؛ تا دچار آسیب نشوید.

کلام آخر

پاک کردن چاپ روی ماگ، بسته به نوع چاپ، می‌تواند دشوار یا آسان باشد. در برخی موارد، ممکن است با استفاده از روش‌های ساده مانند شستشو با آب گرم و صابون، بتوان چاپ را پاک کرد. در برخی موارد دیگر، ممکن است نیاز به استفاده از مواد شیمیایی قوی‌تر یا روش‌های مکانیکی مانند خراش دادن باشد.

در هنگام پاک کردن چاپ روی ماگ، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • نوع چاپ: نوع چاپ روی ماگ، تأثیر زیادی بر روش پاک کردن آن دارد.
  • مواد ماگ: جنس ماگ نیز می‌تواند در انتخاب روش پاک کردن تأثیرگذار باشد.
  • حساسیت ماگ: برخی از ماگ‌ها، مانند ماگ‌های سرامیکی با روکش ظریف، ممکن است در برابر مواد شیمیایی یا روش‌های مکانیکی آسیب ببینند.

در صورتی که ماگ شما دارای چاپی است که نمی‌خواهید، می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده در این مقاله از چاپی نیک، آن را پاک کنید. با این حال، قبل از انجام هر کاری، بهتر است ابتدا آزمایشی کوچک انجام دهید تا از آسیب دیدن ماگ جلوگیری کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *